دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازیگر پیشکسوت در گفتگو با آنا مطرح کرد:

گلایه‌های اسماعیلی از قدرنشناسی بازیگران جوان

گلایه‌های اسماعیلی از قدرنشناسی بازیگران جوان
حبیب اسماعیلی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون گفت: بازیگران جوان و ستاره‌های سینما باید نگاه دیگری به این مراسم تشییع پیکر هنرمندان درگذشته داشته باشند، چون بالاخره این اتفاق روزی برای همه ما رخ می‌دهد و حضور چهره‌ها می‌تواند قوت قلبی برای خانواده‌ها باشد.
کد خبر : 923879

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تشییع پیکر سعید راد صبح دیروز (چهارشنبه ۳ مرداد) در خانه سینما و قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار شد.

در این مراسم تعداد زیادی از مردم عادی و دوستداران سینما حضور داشتند، اما چیزی که خیلی به چشم می‌آمد عدم حضور کارگردان‌ها و بازیگران مطرح سینما در این مراسم بود، به خصوص بازیگران جوانی که در سال‌های اخیر به ستاره‌های اصلی سینما و شبکه نمایش خانگی تبدیل شدند.

این غیبت بازیگران جوان حتی باعث اعتراض پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران هم شد، بازغی در مراسم تشییع پیکر مرحوم راد گفت: تعجب می‌کنم چرا چهره‌های جوان‌تر را در این مراسم نمی‌بینم. امیدوارم بازیگران جوان در این‌گونه مراسم حضور پررنگ تری داشته باشند.
پس از اتمام مراسم در خانه هنرمندان دقایقی را با حبیب اسماعیلی گفتگو کردیم. بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که معمولاً در اکثر مراسم‌های مربوط به هنرمندان درگذشته حضور فعالانه دارد.

اسماعیلی در ابتدای سخنانش رابطه با جایگاه مرحوم سعید راد در سینمای ایران گفت: سعید راد بازیگری فراموش نشدنی است. ما بازیگرانی داشتیم که قبل از انقلاب کارشان را شروع کردند و اغلب به عنوان بازیگران ماندگار سینمای ایران از آنها نام برده می‌شود. یکی از آنها سعید راد است که در مقطعی با تیم جوانی کارش را شروع کرد و موفقیتش در این آثار باعث شد در کار‌های بعدی با کارگردان‌های صاحب نام کار کند و نقش‌هایی به یادماندنی از خود به یادگار بگذارد.

وی افزود: سعید راد آدمی دوست داشتنی بود و عشق زیادی به سینما داشت. من تجربه کار با آدم‌هایی مثل او و ایرج قادری داشتم و این تجربیات باعث شد ببینم که این نسل چه عشق پاکی نسبت به سینما داشتند. همین مسئله دلیل ماندگاری سعید راد است و امیدوارم این چنین افرادی الگوی بازیگران جوان امروز سینمای ایران باشند و جوانان به دنبال زرق و برق سینما نباشند و به اصل آن فکر کنند.

گلایه‌های اسماعیلی از قدرنشناسی بازیگران جوان

این مراسم برای همه ما برگزار می‌شود!

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در رابطه با عدم حضور بازیگران جوان و شناخته شده در مراسم تشییع پیکر مرحوم راد و گلایه‌هایی که پیشکسوتان از آنها داشتند نیز گفت: به نظرم این صحبت‌ها که در قالب گلایه مطرح شده توقع درستی از بازیگران جوان سینماست. معمولاً شاهدیم که در این قبیل مراسمات دوستان ثابتی حضور دارند که اصلاً هم برای نشان دادن خودشان و خودنمایی به این برنامه‌ها نمی‌آیند و اکثراً هم در گوشه‌ای می‌ایستند، ادای احترام می‌کنند و می‌روند.

وی افزود: من حس می‌کنم اگر فکر کنیم در دلمان عزادار هستیم و نیازی نیست حتما به مراسم برویم نگاه درستی نیست، اگرچه تعداد چهره‌های حاضر در این قبیل مراسمات نشان دهنده جایگاه و ارزش هنرمندان نیست. ما بازیگران خوب به یادماندنی زیادی را در این مدت از دست دادیم که شاید سوپراستار نبودند، ولی جزو چهره‌های اثرگذار سینما و تئاتر بودند، با این وجود تشییع پیکر آنها در گمنامی شدید و بسیار خلوت برگزار شد.

اسماعیلی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از افرادی که در مراسم بزرگداشت هنرمندان فقید شرکت می‌کنند گفت: تعدای از هنرور‌ها و بچه‌هایی که کار‌های فنی فیلم‌ها را انجام می‌دهند اگر در این قبیل مراسمات حضور نداشته باشند، این رویداد‌ها با افراد کمی برگزار می‌شود. به نظرم بازیگران هم باید نگاه دیگری به این مراسمات داشته باشند. بالاخره این اتفاق روزی برای همه ما رخ می‌دهد و حضور چهره‌ها می‌تواند هم قوت قلبی برای خانواده‌ها باشد و هم اینکه مردم یبینند ما بازیگران به هم عشق می‌ورزیم و به یاد یکدیگر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته