دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش عالی انگلستان مطرح کرد؛

احتمال تعطیلی برخی از دانشگاه‌های انگلستان به دلیل بحران مالی

احتمال تعطیلی برخی از دانشگاه‌های انگلستان به دلیل بحران مالی
«بارونز ژاکی اسمیت» وزیر آموزش عالی بریتانیا، به تازگی در گفتگو با اسکای نیوز درباره بحران مالی که برخی دانشگاه‌های این کشور با آن مواجه شده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها می‌بایست اقدامات لازم را برای عدم تعطیلی انجام دهند.
کد خبر : 923863

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاکی اسمیت، وزیر منصوب شده توسط کی‌یِر رادنی استارمر ( نخست وزیر بریتانیا) برای آموزش عالی، در یک برنامه گفت که دانشگاه‌ها باید به دنبال راه‌هایی باشند که بتوانند تا حد ممکن کارآمد عمل کنند.

دانشگاه‌های بریتانیا در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد درخواست‌های دانشجویان و محدودیت‌هایی که از آوردن همسر و فرزندان توسط دانشجویان بین‌المللی که شهریه‌های بالاتری می‌پردازند، جلوگیری می‌کند، با بحران مالی مواجه هستند.

«بریتجیت فیلیپسون» وزیر آموزش بریتانیا، گفته است که دانشگاه‌ها قبل از اینکه امید به کمک مالی از سوی مالیات‌دهندگان داشته باشند،باید تلاش کنند تا بودجه‌های خود را مدیریت کنند.

زمانی که از اسمیت پرسیده شد که آیا این به معنی تهدیدی برای تعطیلی برخی دانشگاه‌ها است، او پاسخ داد: من نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد و نگران هستم که دانشجویان همچنان بتوانند این فرصت‌ها را به دست آورند.

وقتی دوباره پرسیده شد که آیا برخی موسسات آموزش عالی ممکن است تعطیل شوند، وزیر دوباره گفت: امیدوارم این اتفاق نیفتد و می‌دانید، این چیزی است که باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم. بازگشت به وضعیت عادی در دستان دانشگاه‌هاست که اقدامات لازم را برای کارآمد بودن باید انجام دهند.

او افزود: من می‌خواهم در کنار آن‌ها کار کنم تا مطمئن شوم که بخش آموزش عالی ما، که در سطح بین‌المللی شناخته شده است، یکی از عوامل کلیدی در این کشور برای افراد و اقتصاد است. من می‌خواهم که این بخش به خوبی عمل کند و من آماده هستم که در همکاری با آن‌ها اطمینان حاصل کنم که این اتفاق بیفتد.

سال گذشته، وزارت کشور اعلام کرد که دانشجویان بین‌المللی که به بریتانیا می‌آیند دیگر نمی‌توانند خانواده خود را مگر در شرایط خاصی همراه خود بیاورند. این محدودیت‌ها از ژانویه اجرا شده‌اند و به این معنی است که دانشجویان خارجی دیگر نمی‌توانند همراهان خود را بیاورند مگر اینکه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که به عنوان برنامه‌های پژوهشی شناخته می‌شوند، شرکت کنند.

وزرای محافظه‌کار که به دنبال کاهش تعداد مهاجران به بریتانیا بودند، در آن زمان گفتند که این محدودیت‌ها باعث خواهد شد هر سال ۱۴۰ هزار نفر کمتر به بریتانیا بیایند.

فیلیپسون در ادامه گفت که نیاز به تمرکز دقیق‌تری بر تنظیم بخش آموزش عالی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که دانشگاه‌ها از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.

او گفت دانشگاه‌ها مستقل هستند و انتظاراتی در مورد نحوه مدیریت بودجه‌هایشان وجود دارد و من انتظار دارم که آن‌ها این کار را بدون درخواست کمک از مالیات‌دهندگان انجام دهند.

اما اتحادیه دانشگاه و کالج (UCU) از دولت خواسته است که برای کمک به دانشگاه‌های سراسر کشور که با مشکلات مالی مواجه هستند، اقدام کند.

«سوزان لاپورت»، مدیر اجرایی دفتر دانشجویان و نهاد نظارتی آموزش عالی بریتانیا، گفت که تحلیل اخیر این نهاد، نشان‌دهنده افزایش ریسک‌های مالی است که این بخش با آن مواجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته