دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری رویداد ارتقای مسئله محور روی میز وزارت علوم

برگزاری رویداد ارتقای مسئله محور روی میز وزارت علوم
با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله‌محوری دانشگاه‌ها، تصریح اسناد بالادستی و در راهبردهای پیشنهادی وزیر علوم به مجلس برگزاری رویداد رقابتی با هدف ارتقای مسأله‌محوری در دانشکده‌های مدیریت کشور، در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : 923849

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسأله‌محوری دانشگاه‌ها، تصریح اسناد بالادستی و در راهبردهای پیشنهادی وزیر علوم به مجلس برگزاری رویداد رقابتی با هدف ارتقای مسأله‌محوری در دانشکده‌های مدیریت کشور، در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا روح الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم در حکمی علی اصغر خندان را به عنوان دبیر این رویداد منصوب کرد.

مراحل اصلی رویداد جاری در اولین تجربه در سه مرحله است که مرحله‌ اول آموزش و آزمون که محتوای موردنظر در قالب کتاب و فیلمی از یک دوره‌ آموزشی در اختیار دانشجویان دانشکده‌های مدیریت قرار می‌گیرد. گروه‌های برتر دانشجویی بر اساس نمره‌ آزمون و سوابق علمی به مرحله‌ دوم دعوت می‌شوند.

در مرحله‌ دوم پژوهش مسأله‌محور است که طی این مرحله که حضوری و در شهریور جاری در تهران برگزار خواهد شد، هر یک از گروه‌ها با تمرکز بر یکی از مشکلات دانشکده‌های مدیریت، با راهنمایی مربیان و کسب مشورت از عضو هیات علمی منتخب خود به رقابت علمی می‌پردازند تا مشکل موردنظر را تقریر عالمانه کنند، به ریشه‌یابی آن بپردازند و گام‌هایی برای حل آن بردارند. این مرحله با اعطای جوایز به گروه‌های برتر به پایان می‌رسد.

مرحله‌ سوم هم تدوین دستاوردهای پژوهش در مرحله‌ی قبل است که این کار با موریت عضو هیات علمی منتخب و در قالب یادداشت‌های سیاستی یا مقالات قابل انعکاس در مجلات علمی انجام خواهد شد. رویداد جاری می‌تواند مقدمه‌ای برای رویداد رقابتی میان خود دانشکده‌های مدیریت یا دیگر دانشکده‌ها در سطح کشور باشد. برای اطلاعات بیشتر به وبگاه رویداد مراجعه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته