دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجموعه آزمون‌های نظام‌مهندسی ۴ و ۵ مرداد برگزار می‌شود

مجموعه آزمون‌های نظام‌مهندسی ۴ و ۵ مرداد برگزار می‌شود
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسی ماده ۲۷ در ۴ و ۵ مردادماه امسال خبر داد.
کد خبر : 923795

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ مردادماه خبر داد و گفت: مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تمامی رشته‌های مهندسی، آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌ها و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی به طور هم‌زمان روز‌های ۴ و ۵ مردادماه در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات برقی، (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی است. همچنین آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری پایه سه به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی در پایه‌های یک، دو و سه به طور هماهنگ و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مانی‌فر با بیان اینکه این دوره از آزمون‌ها در ۵۲ شهر و ۹۶ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد، توضیح داد: در این دوره از آزمون‌ها ۱۷۶ هزار و ۴۰۱ نفر مهندس، یک هزار و ۲۸۳ کاردان، یک هزار و ۳۷۵ معمار تجربی و ۳ هزار و ۵۴۷ کارشناس ماده ۲۷ ثبت نام کردند که در مجموع ۷۵ درصد از متقاضیان را آقایان و ۲۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته