دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 11:20
در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم؛

مخبر: شهید رئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد

مخبر: شهید رئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد
سرپرست ریاست جمهوری گفت: یکی از هنرهای بسیار بزرگ شهید آیت‌الله رئیسی این بود که توانست مردم را پشتیبان دولت به صحنه بیاورد.
کد خبر : 923785

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر روز چهارشنبه در گزارش عملکرد خود در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم، گفت: رهبر انقلاب مکرر به قوای دیگر در پشتیبانی از دولت تذکر می‌دادند و توصیه پشتیبانی می‌کردند و من در جریان آن هستم. این یک پشتیبانی بود که فوق‌العاده در موفقیت دولت موثر بود.

وی افزود: ما در اوایل دولت یکسری اصلاحات را شروع کردیم وقتی این اصلاحات را انجام دادیم به تناسب آن نتوانستیم کار پشتیبانی رسانه‌ای را انجام دهیم.بعضی اوقات فکر می‌کنم خود رهبری این خلاء را در صحبت‌ها و سخنرانی‌هایشان جبران می‌کردند و ما تشکر می‌کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: همه ما به نعمت ولایت فقیه و رهبری اعتقاد داریم اما وقتی یک چیزی ملموس شد انسان حس دیگری پیدا می‌کند در همین قضیه‌ای که اتفاق افتاد آن شبی که هنوز مشخص نبود که اتفاق چیست وقتی محضر آقا رسیدیم آقا فرمود امیدوارم انشالله اتفاق خاصی نیفتاده باشد اما اگر هم افتاد چند موضوع را فرمودند.

مخبر عنوان کرد: من به عنوان کسی که بعد از این قضیه باید اداره کشور را به کمک شما انجام می‌دادیم وقتی به محضر ایشان رفتم و وقتی برگشتم مدیر دیگری شده بودم، مدیری شده بودم که با توجه به این بحران‌ها و مسائلی که پیش آمده بتوانیم کشور را به شکلی اداره کنیم که آسیبی به کشور نرسد، دستاوردهای شهیدمان خدشه‌دار نشود و هر چقدر فکر می‌کردم که اگر ما این کانون پشتیبانی را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد.

وی تصریح کرد: ما قبلا هم این مسائل را به صورت تاریخی داشتیم در جریان شهادت ۷۲ تن و در جریان شهادت شهید رجایی و شهید باهنر هم امام(ره) کشور را اداره کرد. الان هم در واقعه‌ای که اتفاق افتاد انصافا شخص آقا کشور را اداره کرد ما هم در حقیقت مجری بودیم و تدابیر و تذکرات آقا را دنبال می‌کردیم و این تصور که کشور را در این دو ماه ما اداره کردیم نبود، کشور توسط مقام معظم رهبری در این مدت اداره شد آنجایی که قوت دارد مربوط به ایشان بود و بعضی جاها ما ضعف‌هایی داشتیم و نمی‌توانستیم به آن چیزی که مدنظر آقا بود عمل کنیم و حقیقتاً باید شکر نعمت رهبری را داشته باشیم و تشکر جدی از محضر ایشان داریم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: چه از نظر حمایت و هدایت و چه از نظر همراهی‌های ایشان. این مسئله در پشتیبانی از دولت فوق‌العاده موثر بود. خودِ رهبر انقلاب با حمایت هایی که در سخنرانی‌هایشان داشتند خلاء کار رسانه‌ای دولت را جبران کردند. در قضیه‌ای که اتفاق افتاد نعمت امام و رهبری به صورت ملموس خودش را نشان داد. در شبی که هنوز معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است، وقتی به محضر ایشان رسیدیم ایشان ابراز امیدواری کردند که اتفاقی نیفتد، اما اگر افتاده باشد، سخنانی گفتند. بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود.

مخبر افزود: نکته دوم مردم هستند یکی از هنرهای بسیار بزرگ شهید آیت‌الله رئیسی این بود که توانست مردم را پشتیبان دولت به صحنه بیاورد. در قضیه هکی که در پمپ بنزین‌ها اتفاق افتاد اگر مردم به رئیس جمهور علاقه و اطمینان نداشتند و امیدوار نبودند تمهیداتی بود که دشمن برای شورش در کشور تدارک دیده بود و مردم همکاری کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: در قضیه کرونا وقتی قضیه داشت جمع می‌شد در دولت رئیسی در ارتباط با کرونا آن کسی که توانست تزریق واکسن را از روزی ۲۰ هزار به یک میلیون و نیم، دو میلیون برسد مردم بودند که به کمک آمدند و ما واقعاً باید قدردان این مردم نجیب و خوب و دلسوز و ولایتمدار نظام‌دوست باشیم و امیدواریم خداوند این نعمت را پشتیبانی این نظام نگه دارد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین ضمن تشکر از نهادها و دستگاه ها در همکاری با دولت سیزدهم، افزود: مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان و سایر ارکان نظام به کمک دولت آمدند. صدا و سیما در کنترل چالش‌های دولت فوق‌العاده یار ما بود. نهادهای انقلاب اسلامی بسیار کمک کردند. بدنه دولت به تاسی از اعضای دولت روحیه جهادی شبانه‌روزی نسبت به وظایف‌شان داشتند و کل کشور را به تحرک واداشته بودند.

مخبر با بیان اینکه دستگاه‌های اداری و انقلابی به صورت جهادی شبانه‌روز تدابیر دولت را دنبال کردند، اظهار کرد: حل مشکلات جدی و مزمن کشور با همکاری و پای کار آمدن مردم و همه دستگاه‌های و نهادها بود.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه به جز تخریب‌چی‌ها در خدمت دولت بودند و کمک می‌کردند. حتی رسانه‌های منتقد نیز به ما کمک کردند. هیچ مطلبی در هیچ رسانه و فضای مجازی بیان نمی‌شد مگر این که حساسیت رئیس‌جمهور را در پی داشت. ۵ و ۶ صبح و ۱۲ شب اگر چیزی گفته می‌شد به خدا قسم رئیس‌جمهور به بنده و سایر وزرا زنگ می‌زدند و دستور پیگیری می‌ دادند. یکی از ویژگی‌های او امکان دسترسی سریع وزرا به وی بود. در حالی که در گذشته وزرا دو تا سه هفته به رئیس‌جمهور دسترسی نداشتند.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ وزیری در دولت سیزدهم پیدا نمی‌شود بگوید که از رئیس‌جمهور درخواست دیدار داشته باشد و با آن مخالفت شده باشد، تاکید کرد: رئیس‌جمهور با حوصله و دقت به سخنان مسئولان توجه می‌کرد. اصلا یادم نمی‌آید که به رئیس‌جمهور زنگ بزنم و جواب نگرفته باشم حتی اگر وقتی خارج از دفتر بود یا خارج از کشور بود، او بعد از برگشت در اولین فرصت به ما زنگ می‌زد و جویای کاری که با وی داشتیم می‌شد.

مخبر گفت: رئیس‌جمهور با تمام شبکه‌هایی که از جوانی در دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده بود، رابطه‌اش را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه از منتقدان و رسانه‌ها دلسوزانه تشکر می‌کنم، گفت: امیدوارم سبک و سیاق رئیس‌جمهور شهید در دولت آینده که دولتی اسلامی است، حفظ شود و توفیقات ادامه یابد.

وی با بیان این مطلب که همه ما خاطره خاصی از رئیس‌جمهور شهید طی سه سال گذشته داشته‌ایم، افزود: از شما می‌خواهم آنها را جمع‌آوری و به آقای اسماعیلی بدهید تا جمع‌بندی کند تا برای کارهایی که در دست داریم بتوانیم تجربه خوبی جمع‌بندی کنیم و به دولت آینده بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته