دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 11:06
در آخرین جلسه هیئت دولت؛

منصوری: بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

منصوری: بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید
معاون اجرایی دولت سیزدهم گفت: بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام به بهره‌برداری کامل رسید، یعنی حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی مجدد احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که یک رکورد منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.
کد خبر : 923777

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن منصوری امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403 در گزارش عملکرد خود در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم، گفت: در حوزه نهضت احیای واحدهای اقتصادی که حضرت آقا چندین نوبت از این مسئله تقدیر کردند لطف خدا شامل حال دولت شد و بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام به بهره‌برداری کامل رسید یعنی حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی به لطف خدا مجدد احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که یک رکورد منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

وی افزود: به واسطه احیای حدود ۱۰ هزار واحد، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۲۵ هزار و ۱۲۲ نفر را بر اساس واحدهای احیا شده شاهد بودیم و به برکت این احیا مجموعاً بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردم مجدد احیا شد.

وی یادآور شد: با کار خوبی که عزیزان انجام دادند مجموعاً یک شبکه و یک سرمایه انسانی خیلی خوب سه هزار و ۲۰۰ نفری متشکل از احیاگران واحدهای اقتصادی شکل گرفت که فقط در زمینه‌های عارضه‌یابی و کلینک‌های کسب و کار و شرکت‌های احیاگر و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های خودشان را آغاز کردند که از این جهت یک سرمایه خوب برای کشور شکل گرفته است.

منصوری ادامه داد: برای زیرساخت‌ها و لوازم این احیا اتفاقات خوبی افتاد که به اختصار به آن اشاره می‌کنم. بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحت عنوان اوراق گام با کمکی که مجموعه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌ها داشتند که در این حوزه در زنجیره تولید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای اولین بار در این حوزه در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت. در ارتباط با معاضدات حقوقی و حل مشکلات حوزه‌های حقوقی نزدیک ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی توسط عزیزان در مجموعه واحد احیا در دستور کار قرار گرفت و پرونده آنها حل و فصل شد که از سندهای افتخار دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته