دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کد خبر : 923749
03 مرداد 1403 - 10:34
در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم مطرح شد؛

هاشمی: لیگ برتر فوتبال با VAR برگزار می شود/ برای اولین بار هیچگونه بدهی به ورزشکارانمان نداریم+ فیلم

وزیر وزرش و جوانان گفت: با حمایت مالی 110 میلیاردی که دولت انجام داده قرار است لیگ برتر بیست و چهارم با VAR برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم درباره شرایط کلی ورزش کشور گفت: امروز ورزش کشور در آرامش بی‌نظیری به سر می‌برد. یکی از شاخص های مهم در دنیای امروز ورزش بحث مدال آوری است. در سه سال دولت سیزدهم ۴٨۴ مدال بیشتر از دوره چهار سال قبلی مدال کسب شد. برای اولین بار است که هیچگونه بدهی در سطح کشور به ورزشکارانمان نداریم.

او با اشاره به افزایش 4 برابری پاداش ورزشکاران المپیکی نسبت به دوره گذشته گفت: کاروانی که برای بازی‌های المپیک اعزام شده است، هیچ دغدغه‌ای ندارد و ما برای پاداش مدال آوران المپیک، رشد 4 برابری داشتیم و کشور ما در حوزه پاداش رتبه اول را دارد و آن را تمام رسانه‌های دنیا اعلام کردند.

وی درباره پروژه های عمرانی گفت: 98 هزار مکان ورزشی در کشور نقطه‌گذاری شده است .در این سه سال ١٩۴٧ پروژه ورزشی افتتاح شده و تا هفته آینده ۶٠ پروژه دیگر افتتاح می‌شود. برنامه ریزی ما به گونه ای بود که تا پایان دولت تمام پروژه های نیمه تمام که از سال های قبل مانده بود را به اتمام برسانیم.

هاشمی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که دولت انصافا کمک کرد و تک تک اعضای دولت حمایت کردند، واگذاری سرخابی‌ها بود و این دغدغه‌ای بود که ما برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم و یک انتظار 30 ساله به پایان رسید. ما در تمامی ادوار شاهد تجمعاتی به خاطر این 2 باشگاه بوده‌ایم اما امروز وزارت ورزش و جوانان از روزمرگی جدا شده و این واگذاری با اقبال مردمی خوبی مواجه شده است.

وی درباره حضور بانوان در استادیوم اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دولت افتاد و به عنوان کسی که 35 سال در حوزه ورزش بوده است، معتقدم نظام هزینه‌های زیادی بابت این اتفاق داد و در این دولت رفع شد، بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود. با تدابیری که اندیشیده شد، بحث حضور بانوان با هماهنگی شورای تامین استان‌ها صورت گرفت و این اتفاق مبارک و یکی از خواسته‌های جدی و معضلات بین‌المللی ما بود که با رعایت موازین اسلامی این مشکل برطرف شد و بانوان با رعایت چارچوب‌ها می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.


وزیر ورزش و جوانان درباره کمک داور ویدئویی گفت: در انتهای فصل گذشته فوتبال لیگ برتر موفق شدیم کمک داور ویدئویی را وارد لیگ برتر کنیم و بازی های استقلال و پرسپولیس و بازی های تیم ملی، با وجود کمک داور ویدئویی برگزار کنیم. با حمایت مالی 110 میلیاردی که دولت انجام داده قرار است لیگ برتر بیست و چهارم با VAR برگزار شود. مقدمات کار انجام شده است. البته در هیچ جای دنیا اینکار وظیفه دولت نبوده است اما در جهت کمک های دولت توانستیم این اقدام بزرگ را انجام دهیم.

برای اطلاع کامل از صحبت های وزیر ورزش، فیلم را مشاهده کنید.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته