دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 10:04

هاشمی: در سه سال گذشته ۲۲۹۰ مدال گرفتیم/ در انتهای فصل فوتبالی VAR را به لیگ برتر می‌آوریم

هاشمی: در سه سال گذشته ۲۲۹۰ مدال گرفتیم  در انتهای فصل فوتبالی VAR را به لیگ برتر می‌آوریم
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حوزه ورزش قهرمانی شاخصی است که سطح ورزشی کشورها را مشخص می‌کند و ما در یک دوره سه ساله موفق شدیم که توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال بدست آوریم، گفت: در انتهای فصل فوتبال کمک داور ویدئویی را به لیگ برتر خواهیم آورد و در همین رابطه ۱۱۰ میلیارد را به تازگی دولت تزریق کرد.
کد خبر : 923748

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی امروز (چهارشنبه) در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم و با ارائه گزارش نهایی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: حوزه ورزش قهرمانی شاخصی است که سطح ورزشی کشور‌ها را مشخص می‌کند و ما در یک دوره سه ساله موفق شدیم که توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال بدست بیاوریم. این عدد در مقایسه با دوره چهارساله قبلی، ۴۸۴ مدال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با حضور رئیس جمهور شهید، ۳ بار مراسم تقدیر از این مدال‌آوران داشتیم و تمام مطالبات ورزشکاران نیز پرداخت شده است. یک پاداش حدودا چهار برابری را برای مدال‌آوران المپیک در نظر گرفتیم که جمهوری اسلامی از این نظر در جهان رتبه اول را بدست آورد. کاروان المپیک ما در حال حاضر بدون هیچ نگرانی اعزام شده است.

هاشمی تصریح کرد: در بخش پروژه‌های عمرانی سیاست، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود و خوشبختانه از ۴۷۴۲ پروژه نیمه‌تمام موفق شدیم ۱۹۴۷ پروژه را طی این سه سال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم که برخی از آنها از دهه ۸۰ تا امروز مانده بود.

وی گفت: واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس سال‌ها دغدغه ما بود و ۳۰ سال انتظار پشت آن وجود داشت. خوشبختانه با کمک دولت کار روزمره وزارت ورزش که اداره این ۲ باشگاه بود را از وزارتخانه جدا کردیم و همه مردم نیز از این موضوع راضی هستند.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: نظام در گذشته هزینه‌های بسیاری بابت حضور نداشتن بانوان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی داده بود ولی خوشبختانه در دولت سیزدهم با در نظر گرفتن ارزش‌های اسلامی این امر انجام شد. این مسئله معضلات بین‌المللی برای ما می‌ساخت و خواست جدی مردم هم بود.

وی ادامه داد: در انتهای فصل فوتبال کمک داور ویدئویی را به لیگ برتر خواهیم آورد و در همین رابطه ۱۱۰ میلیارد را به تازگی دولت تزریق کرد. فدراسیون در حال واردات این دستگاه است تا ورزشگاه‌هایی که مسابقات لیگ برتر در آنها برگزار می‌شود را مجهز به این سیستم کند. البته هیچ کجای دنیا این مسئله وظیفه دولت‌ها نیست و خود باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند ولی ما با موافقت و همیاری دولت توانستیم این کمک را به ورزش کشور انجام دهیم.

هاشمی همچنین گفت: مجموعه بزرگ ورزشی تهران یکی از خواست‌های مهم ما بود که می‌توانیم با افتتاح آن سرانه ورزش استان تهران را ۲ برابر کنیم که امروز جزو استان‌های آخر به حساب می‌آید. بودجه بسیار خوبی نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: شورای عالی ورزش و تربیت بدنی هیچ زمانی با حضور رئیس جمهور برگزار نمی‌شد ولی ما از چهار مصوبه‌ای که در این شورا داشتیم، ۲ مصوبه آن با حضور رئیس جمهور بود. در حوزه ورزش و تربیت بدنی فاقد برنامه بودیم که با تصویب سند آمایش ورزش کشور و برنامه ملی اقدامات بسیار خوبی انجام شده که تقریبا ۵۰ درصد کار پیش رفته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: تا امروز حدود ۹۸ هزار مکان ورزشی دولتی و خصوصی نقطه‌گذاری شده است که ۶۸ درصد آنها دولتی است.   ۹ دستگاه کشور که کار ورزش را انجام می‌دهند، دارای برنامه شده‌اند تا شاهد پیشرفت ورزش کشور باشیم.

وی در پایان گفت: در بحث ثبت باشگاه‌های ورزشی نیز وزارت اقتصاد خیلی به ما کمک کرد. توانستیم ۳۷ هزار باشگاه را ثبت کنیم و زمان این اقدام را از ۱۱ ماه به یک ماه کاهش دادیم که مورد رضایت‌مندی همه دوستان است.  دیگر اقدام مهم ورزش کشور افزایش سه برابری اعتبارات استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی بود که در این دولت صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته