دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1395 - 10:55
درگفت‌وگو با آنا

رستمی: باید مراقب باشم در برزیل غافلگیر نشوم/ جای طلای المپیک در کارنامه‌ام خالی‌ است

وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان گفت: مهم‌ترین هدف من کسب مدال طلای المپیک است و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.
کد خبر : 92374

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نتایج دور از انتظار ملی‌پوشان وزنه‌برداری در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا به همراه مصدومیتی که برای بهداد سلیمی به وجود آمد و این وزنه‌بردار هنوز در شرایط ایده‌‌آلی قرار ندارد، باعث شده است تا امید اول کاروان وزنه‌برداری برای کسب مدال در بازی‌های المپیک کیانوش رستمی باشد. به‌خصوص که این وزنه‌بردار در مسابفات جام فجر موفق شد رکوردهای دوضرب و مجموع جهان را جابه‌جا کند.


رستمی درباره اینکه برای رکوردشکنی در بازی‌های المپیک چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟ به خبرنگار آنا گفت: «قطعا برای حضوری موفق در بازی‌های المپیک نیاز به برنامه‌ریزی مشخصی است. برای من بکه پیش از تمامی تمرینات و مسابقاتم برنامه دارم و با هدفی مشخص کارم را جلو می‌برم، حضور مقتدرانه در المپیک اهمیت زیادی دارد. من در کارنامه ورزشی‌ام طلای المپیک را ندارم و باید این جای خالی را در برزیل پر کنم.»


وی در ادامه افزود: «با توجه به آمادگی بدنی کنونی‌ام، برای شکستن رکورد المپیک مشکل خاصی وجود ندارد و اگر با همین شیوه‌ای که این روزها تمریناتم را دنبال می‌کنم، جلو بروم در المپیک رکوردشکنی و کسب مدال طلا دور از دسترس نیست. البته باید در روز مسابقه هم کاملا آماده باشم و روز، روز من باشد تا بتوانم مدال طلای المپیک را در دسته 85 کیلوگرم به دست آورم.»


او خاطرنشان کرد: «در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر می‌توانستم وزنه‌های سنگین‌تری را بزنم و رکوردم را بالاتر نیز ببرم اما چون فشار زیادی را متحمل می‌شدم، ترجیح دادم تا در حرکات دیگری که داشتم، روی تخته نروم و آمادگی‌ام را برای موفقیت بیشتر در المپیک ریو حفظ کنم.»


رکورددار دسته 85 کیلوگرم وزنه‌برداری جهان در واکنش به این موضوع که برای شکستن رکورد یک‌ضرب جهان چه برنامه‌ای دارد؟ بیان کرد: «الان مهم‌ترین هدف من موفقیت در المپیک است. باید در این مسابقات نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورم و مدال طلایی به کاروان ورزشی ایران اضافه کنم. مسلما بعد از آن در خصوص حضور موفق در رقابت‌های جهانی برنامه‌ریزی خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا رکورد یک‌ضرب جهان را نیز تغییر دهم.»


وی یادآور شد: «الان باید با دقت بیشتری تمرین کنم و حواسم به عملکرد رقیبانم باشد تا در برزیل غافلگیر نشوم. با توجه به اهمیت بالایی که رقابت‌های المپیک دارد، هر ورزشکاری می‌خواهد که بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها بگیرد و قطعا با بالاترین سطح آمادگی‌اش به رقابت با حریفانش خواهد پرداخت. من می‌خواهم در المپیک موفق شوم و بنابراین باید چیزی کمتر از رقیبانم نداشته باشم.»


رستمی در خصوص اینکه می‌خواهد به تنهایی تمرین کردن تا المپیک ادامه دهد یا به اردوی تیم ملی اضاقه می‌شود؟ عنوان کرد: «طبق برنامه‌ریزی قصد دارم به تنهایی تمرین کنم چرا که امکانات تهران بهتر از شهرستان‌هاست. با این حال اگر محل اردوی تیم ملی به تهران منتقل شد در کنار سایر ملی‌پوشان روزهای پایانی تمریناتم را دنبال خواهم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته