دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 09:07
در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم؛

اوجی: تولید نفت به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافت

اوجی: تولید نفت به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافت
وزیر نفت با بیان این که اتفاقات خوبی در حوزه صنعت نفت و گاز در دولت شهید رییسی رقم خورد گفت: تولید نفت به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافت.
کد خبر : 923724

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جواد اوجی» در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت صنعت نفت و گاز کشور گفت: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت نفت و گاز در دولت شهید رئیسی رقم خورد.

وی ادامه داد: شروع کار دولت نزدیک به ۸۰ بشکه میعانات گازی و نفت سنگین و نیمه سنگین را داشتیم که یک چالشی برای دولت بود. در همان ابتدای کار با برنامه ریزی هایی که در صنعت نفت و گاز انجام شد، در بخش صادرات میعانات گازی خنثی سازی تحریم‌ها رقم خورده است.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز نیازی به صادرات میعانات گازی نداریم، عنوان کرد: نیاز داخل را در این زمینه افزایش داده‌ایم و از خام فروشی جلوگیری کرده‌ایم.

در بحث تولید نفت، تولید نفت ما ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود که امروز به بیش از ۳ میلیون بشکه رسیده است.

وی گفت: ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی روی آب وجود داشت که در دولت قبل در هر دوره یکساله از سران مجوز خرید می‌گرفتند تا میعانات گازی را روی آب ذخیره کنند که الحمدالله امروز دیگر نیازی به صادرات میعانات گازی نداریم.

وی گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم تولید روزانه بنزین ۹۶ میلیون لیتر بود؛ امروز به ۱۱۴ میلیون لیتر رسیده است.

اوجی ادامه داد: مصرف بنزین از ۸۷ میلیون لیتر به ۱۲۳ میلیون لیتر رسیده است یعنی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته ولی توانستیم تولید روزانه بنزین را ۱۹ درصد را افزایش دهیم.

اوجی افزود: وزارت نفت دو اقدام مهم را انجام می‌دهد یکی تامین امنیت انرژی کشور و دیگری تامین منابع ارزی کشور است. طی ۳ سال گذشته قطعی گاز در بخش خانگی نداشته‌ایم و با توجه به حمله سایبری که ۲ بار اتفاق افتاد، اما قطعی نداشتیم.

اوجی بیان کرد: هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته