دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باد و باران شدید عصرگاهی در ۱۱ استان از امروز

باد و باران شدید عصرگاهی در ۱۱ استان از امروز
سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
کد خبر : 923718

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، همچنین ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان و پنجشنبه در گیلان برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه و شنبه در برخی مناطق گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

یکشنبه در گیلان، برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

از پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته بعد در ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

در ۵ روز آینده در برخی مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و مناطقی از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردو خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های ساحلی دریای خزر روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه در مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در پیش خواهد بود.

امروز و فردا دریای عمان، مرکز و شرق خلیج فارس، پنجشنبه و جمعه دریای خزر و از جمعه تا یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته