دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر رکورد تقاضای برق با گنبد حرارتی و گرمای بی‌سابقه در کشور

تغییر رکورد تقاضای برق با گنبد حرارتی و گرمای بی‌سابقه در کشور
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تقاضای مصرف برق کشور در دوم مرداد باز هم جابه‌جا شد و عدد ٧٨ هزار و ١٠٦ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.
کد خبر : 923716

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق کشور که در بیستم تیر به میزان ٧٧ هزارو ٥١٤ مگاوات ثبت شده بود، گفت: مصرف برق در کشور به طرز خیره کننده‌ای در حال افزایش است که می‌تواند به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی‌رویه و غیراصولی وسایل سرمایشی در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور در ٢٩ خرداد برای نخستین بار درسال جاری نصاب سال گذشته را جابه جا کرد، گفت: تقاضای مصرف برق در نیمه تابستان سال گذشته در ١٥ مرداد ١٤٠٢ با تقاضای ٧٣ هزارو ٤٦٧ مگاوات شکسته شد که بعد از ثبت این نصاب جدید ٥ بار دیگر رکورد‌های مصرف به فاصله کوتاه یکی پس از دیگری سبقت گرفت و صنعت برق را متعجب کرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تقاضای مصرف برق کشور در دوم مرداد باز هم جابه‌جا شد و عدد ٧٨ هزار و ١٠٦ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد، افزود: با تلاش همه نیرو‌های متخصص و عملیاتی صنعت برق خوشبختانه شبکه برق کشور پایدار است، اما برای تامین برق پایدار برای کلیه مشترکان لازم به همکاری و مشارکت مردم در مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال به هموطنان توصیه کرد به راهکار‌های ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیراصولی مصرف برق است توجه بیشتری کرده و برای تداوم برق‌رسانی به مواردی، چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر‌های آبی که منجر به کاهش ٢٠ درصدی مصرف برق می‌شود، توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق مصرف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته