دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سند ملی سلامت و تغییر اقلیم در سال جاری ارائه می‌شود

سند ملی سلامت و تغییر اقلیم در سال جاری ارائه می‌شود
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: به‌منظور توسعه هماهنگی و همکاری بین بخشی و درون بخشی و تدوین سند ملی سلامت و تغییر اقلیم در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل می‌شود؛ سند ملی سلامت و تغییر اقلیم نیز در جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری ارائه خواهد شد.
کد خبر : 923664

به گزارش  گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل مطلق، در نشست هم‌اندیشی برگزاری اولین کنگره بین‌المللی تغییر اقلیم و سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: ایران، با خطرات و پیامد‌های جدی ناشی از تغییر اقلیم روبروست که آب، خاک و هوا را تحت تأثیر قرار داده و منجر به بروز اثرات زیان‌بار در انسان‌ها نیز می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید موضوع تغییرات اقلیم و اثرات آن بر سلامتی مردم را در برنامه‌های جاری و راهبردی خود پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند.

مطلق اظهار کرد: پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بر حسب وظایف قانونی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه تغییر اقلیم، سلامت و آگاه‌سازی مسئولین و مردم از اثرات آن اهمیت زیادی دارد و برگزاری کنگره‌های ملی و بین‌المللی تغییر اقلیم و سلامت، رویکرد مناسب و مؤثری است.

به گفته  مطلق، کارگروه ملی تغییر اقلیم و سلامت به‌منظور توسعه هماهنگی و همکاری بین بخشی و درون بخشی و تدوین سند ملی سلامت و تغییر اقلیم در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل می‌شود؛ سند ملی سلامت و تغییر اقلیم نیز در جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری ارائه خواهد شد.

برگزاری اولین کنگره بین المللی تغییر اقلیم در سال جاری

علیرضا خسروپناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست، ضمن ارائه دستاورد‌های اولین کنگره ملی تغییر اقلیم و سلامت که در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، از برگزاری اولین کنگره بین‌المللی تغییر اقلیم در سال جاری توسط مرکز تحقیقات اقلیم دزفول با حمایت سازمان جهانی بهداشت خبر داد و به آغاز مطالعه پژوهشی (کوهورت ملی) بررسی اثرات تغییر اقلیم و سلامت در سطح ملی با حمایت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و با همکاری دانشگاه توان‌بخشی و سلامت اجتماعی، اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته