دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت ۳۶۱ اثر در قالب جشنواره تئاتر استان تهران

رقابت ۳۶۱ اثر در قالب جشنواره تئاتر استان تهران
گروه‌های نمایش شهرستان‌های استان تهران با ۳۶۱ اثر در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شرکت کرده‌اند.
کد خبر : 923641

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر استان تهران بغیر از بخش نمایشنامه‌نویسی به پایان رسیده، دبیرخانه این جشنواره اعلام می‌دارد که تاکنون ۳۶۱ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

همچنین از آنجاکه مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر استان تهران تا پایان شهریورماه ادامه دارد، علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت تئاتر استان تهران نسبت به ثبت‌نام و ارسال طرح‌های خود اقدام کنند.

طبق آثار ارائه شده از سوی هنرمندان شهرستان‌های استان تهران، در بخش مسابقه تئاتر استان تهران ۱۳۴ اثر، در بخش صحنه‌ای ایثار ۳۵ اثر، در بخش لبخند که ویژه آثار طنز و کمدی و آیینی است ۳۷ اثر، در بخش نهال که ویژه آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی هم است ۲۴ اثر، در بخش خیابانی ۳۶ و در بخش کودک و نوجوان ۴۰ اثر به ثبت رسیده است. ضمن اینکه تاکنون در بخش نمایشنامه‌نویسی هم ۵۵ اثر به دبیرخانه این رویداد ارائه شده است.

بر اساس گاهشمار جشنواره تئاتر استان تهران، تولیدات گروه‌های نمایشی باید تا پایان مردادماه اجرا شوند.

علاقه‌مندان به حضور در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر استان تهران می‌توانند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران نسبت به ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی اقدام کنند.

بیشترین آثار در این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران به گروه‌های نمایشی شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر اختصاص دارد که هر یک با ۲۲ اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند. همچنین کمترین اثر از گروه‌های نمایشی شهرستان پیشوا بوده که شامل ۴ اثر در این رویداد می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران، شهریورماه ارزیابی آثار آغاز می‌شود و هیئت انتخاب به بررسی تولیدات نمایشی در بخش‌های مختلف این رویداد می‌پردازند و نسبت به انتخاب آثار برگزیده اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته