دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 14:04
در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری مطرح شد؛

داوری: مهم ترین مشکل ورزش کشور، پرورش ندادن استعداد ها است/ در بخش بانوان با برترین های آسیا خیلی فاصله داریم

داوری: مهم ترین مشکل ورزش کشور، پرورش ندادن استعداد ها است  در بخش بانوان با برترین های آسیا خیلی فاصله داریم
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در بخش بانوان اتفاقات بسیار خوبی افتاد، هنوز فاصله زیادی با  برترین تیم‌های آسیا داریم اما روند خوبی را در پیش گرفته‌ایم.
کد خبر : 923588

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون سال با ریاست محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور نماینده کمیته ملی المپیک، احمد نامنی مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌ها، جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معزی‌فر دبیر کل، فتانه ملک نایب رئیس بانوان، روسای هیات‌های استانی، دیگر اعضای مجمع و اعضای هیات رئیسه فدراسیون در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

جواد داوری رئیس فدراسیون در آغاز مجمع عنوان کرد: برنامه‌ای که از ابتدای حضور در فدراسیون داشتیم، طبق هرم موفقیت شهرستان محور است و در کنار آن مسئله استعدادپروری بسیار مهم است. مهم‌ترین بحث هر سازمان آموزش است که در سال گذشته روی این بخش در هیات‌های استانی بسیار کار شد. کلینیک‌های مربیگری در سطوح مختلف در استان‌های کشور برگزار شد. در بخش داوران نیز دوره‌های مختلفی داشتیم اما قرار است، فعالیت در این زمینه جهت ارتقا سطح داوری کشور بیشتر شود. در سال آینده تاکید فدراسیون روی داوران جوان است و داوران قطعا با حضور مدرسان خارجی پیشرفت بیشتری خواهند کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: در بخش بین‌المللی سال پر باری از جمله مسابقات جام جهانی، کاپ آسیا و ... داشتیم. مهم‌ترین مشکل ورزش کشور این است که استعدادیابی انجام می‌شود اما نفرات مستعد را پرورش نمی‌دهند. در طرح استعدادپروری ۲۰۳۰ بسکتبال، مناطق هشتگانه کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند و این طرح یک برنامه بلند مدت است تا نسل‌های آینده بسکتبال را در برمی‌گیرد و هدف حفظ استعدادها است.بحث پژوهش بسیار مرتبط با بخش آموزش است و سعی کردیم در این دو سال مقاله‌های به روز دنیا را ترجمه کنیم و در اختیار عموم قرار بدهیم تا مربیان بتوانند از این مقالات استفاده کنند. هدف ما این است که آموزش را به استان‌ها منتقل کنیم.

داوری در پایان گفت: در بخش بانوان اتفاقات بسیار خوبی افتاد، هنوز فاصله زیادی با  برترین تیم‌های آسیا داریم اما روند خوبی را در پیش گرفته‌ایم. امیدوارم پوست اندازی تیم‌های ملی با داشتن لیگ‌های قوی و مختلف به بهترین شکل انجام شود. سعی کردیم لیگ‌های رده‌های سنی پایه را به شهرستان‌ها ببریم. در بخش سه نفره حضور مربی خارجی خیلی تاثیر گذاشت. این رشته المپیکی است و نیاز به بالاترین سطح آموزش دارد. در بخش زیر ساخت، دو زمین برای احداث کمپ تیم‌های ملی سه‌ به سه در نظر داریم.

محسن معزی‌فر دبیر کل فدراسیون اذعان داشت: فدراسیون بسکتبال در بهترین شرایط اعتباری قرار دارد. با افتخار اعلام می‌کنم که در حال حاضر، تراز مالی فدراسیون مثبت است که این اتفاق در دوره‌های قبل رخ نمی‌داد.

شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان جلسه ضمن قرائت فاتحه برای زنده‌یاد محمود مشحون بیان کرد: مجمع خوبی بود و گزارشات خوبی توسط حسابرس، خزانه‌دار و بازرس ارائه شد. نکاتی در گزارش وجود داشت که مرتبط با سنوات گذشته است اما امیدوارام برای مجمع سال آینده موارد مطرح شده اصلاح شود. این مشکلات در مجمع سال ۱۴۰۱ هم بود اما بسیاری از این موارد حل شده‌اند که این نشان می‌دهد فدراسیون در راستای حل این موارد تلاش می‌کند. جمعیت هدف بسکتبال کشور در حال افزایش است و موضوع استعدادیابی در دستور کار قرار دارد. دوازده تیم حرفه‌ای در لیگ حضور دارند و در بخش بانوان فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود. 

اسبقیان ادامه داد: باید در این جلسه به این موضوع اشاره کنم که سند آمایش سرزمینی ورزش کشور در دستور کار قرار دارد. این موضوف کمک موثری به استعدادیابی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته