دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 09:32
کلانتری خلیل‌آباد:

دعا‌های زیارت عاشورا بیان‌کننده جایگاه رفیع انسان و سعادت بشری است

دعا‌های زیارت عاشورا بیان‌کننده جایگاه رفیع انسان و سعادت بشری است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: در زیارت عاشورا دعاهایی وجود دارد که هرکدام بیان‌کننده جایگاه رفیع در راستای رساندن انسان به کمال و سعادت بشری است.
کد خبر : 923498

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به ریاست حسین کلانتری خلیل‌آباد و با حضور حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سایر اعضای جلسه در واحد کرج برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این نشست اظهار کرد: زیارت عاشورا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیارات امام حسین علیه‌السلام مشتمل بر معارف و آموزه‌های غنی اسلامی بوده که در قالب دعا از خداوند متعال درخواست می‌شود و به‌عنوان یک حدیث قدسی که از جانب پروردگار صادر شده دربردارنده معارف متنوع اسلامی ازجمله تبرّی، تولی، دعا و… است.

کلانتری خلیل‌آباد افزود: در زیارت عاشورا دعاهایی وجود دارد که هرکدام بیان‌کننده جایگاه رفیع در راستای رساندن انسان به کمال و سعادت بشری است که در این جلسه به هفت دعای مهم این زیارت که هرکدام بیان‌کننده جایگاهی والا هستند، اشاره می‌شود.

دعا‌های زیارت عاشورا بیان‌کننده جایگاه رفیع انسان و سعادت بشری است

این استاد تمام دانشگاه متذکر شد: منتقم امام حسین علیه‌السلام، همپایی با حجت خدا، آبرومندی نزد پروردگار، زندگی اهل بیتی، مرگ اهل بیتی، مقام شفاعت و سهیم بودن در مصیبت جایگاه‌های والایی است که انسان را به سعادت می‌رساند.

وی متذکر کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام چنان مصیبتی را در واقعه کربلا متحمل شد که احدی از آدمیان را یارای تحمل آن نبود و به‌واسطه صبر بر چنین مصیبتی، به مقامی نزد خدا دست یافت که کُمیت عقل بشری از درک کُنه آن عاجز است.

دعا‌های زیارت عاشورا بیان‌کننده جایگاه رفیع انسان و سعادت بشری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تبیین کرد: با این وجود در زیارت عاشورا از خداوند درخواست می‌کنیم تا ما را در چنین مصیبتی با آن امام مظلوم شریک کند. «وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّکُم و بالشَّأْنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَهُ أَنْ یُعْطِیَنِی بِمُصَابِی بِکُمْ أَفْضَلَ مَا یُعْطِی مُصَاباً بِمُصِیبَتِهِ؛ و از خدا درخواست می‌کنم به حق شما و شأنی که برای شما نزد اوست، به من عطا کند به خاطر مصیبت‌زدگی‌ام به شما، برترین چیزی را که عطا کند به مصیبت‌زده‌ای به خاطر مصیبتش.»

کلانتری خلیل‌آباد توضیح داد: زیارت عاشورا دارای جملاتی بس شگرف است که اگر از جانب منبع عصمت صادر نشده بود، شاید آدمی را شهامت بیان چنین جملاتی نبود.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست به بررسی بودجه سال مالی جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز پرداخته و از پوستر جشنواره امامت و مهدویت با موضوع مسابقه کتابخوانی (زیارت جامعه کبیره و صحیفه سجادیه) رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته