دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 13:04

اختراعی که به مصرف منظم دارو و رعایت رژیم دارویی بیماران کمک می‌کند

اختراعی که به مصرف منظم دارو و رعایت رژیم دارویی بیماران کمک می‌کند
مخترع و دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستگاهی شده که در رعایت رژیم دارویی بیماران و یا مراقبان آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک‌درمانی برای مصرف منظم داروهاست.
کد خبر : 923411

مجتبی مصطفائی مخترع و تولیدکننده دستگاه «یادآور دارو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرکت متبوع خود و زمینه کاری آن توضیح داد: این شرکت دارای پروانه کسب تولیدی از اتحادیه لوازم خانگی شهرستان نجف‌‌آباد است و از ابتدا به صورت مسئولیت محدود ثبت و راه‌اندازی شد. نوع فعالیت شرکت صرفاً تولید دستگاه یادآور دارو با برند دارویار و نوع محصول فقط دستگاه دارویار به صورت تولید دسته‌ای است.

دانش‌آموخته کاردانی طراحی و نقشه‌کشی صنعتی و کارشناسی و کارشناسی ارشد ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: از سال ۹۵ فعالیت خود را با ثبت اختراع و تولید دستگاه آغاز کردیم، محصول شرکت دستگاه یادآور داروهاست که در رعایت رژیم دارویی بیماران و یا مراقبان آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک دستگاه کمک درمانی برای مصرف منظم داروهاست.

مصطفائی وجه تمایز این محصول را داشتن مزایایی ازجمله سخنگوبودن دستگاه برای انجام تنظیمات (دفترچه راهنمای سخنگو)، نمایش دمای محیط و هشدار سخنگو در صورت بالابودن دمای محیط، استفاده راحت و دقت بالا برشمرد.

مدیرعامل شرکت فناور «رفاه قطعه اسپادانا»(دارویار) با بیان اینکه دستگاه یادآور دارو با توجه به امکانات موجود طراحی و تولید شد و حمایت‌های لازم برای استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد صورت گرفت، آموزش ابتدایی نحوه‌ کارآفرینی و آغاز فعالیت افراد را از سوی مراکز رشد دانشگاه‌ها خواستار شد.

این مخترع و تولیدکننده جوان تازه‌ترین فعالیت‌‌های شرکت متبوع خود را تجهیز امکانات بیشتر دستگاه برای صادرات و البته طراحی، تولید، تبلیغات و فروش با توجه به تجربیات گذشته برشمرد و برنامه‌ آینده شرکت را تمرکز بر آموزش دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته