دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ۱۵ درصدی خرید گندم از ابتدای فصل برداشت تا کنون

افزایش ۱۵ درصدی خرید گندم از ابتدای فصل برداشت تا کنون
مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۵۰.۵هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شد که معادل ۱۵ درصد افزایش است.
کد خبر : 923376

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهراب سهرابی اظهارکرد: میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۱۱۷ میلیون تن معادل ۱۵ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۲.۸۲۱ میلیون تن معادل ۴۹ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۴.۴۵۶ میلیون تن و معادل ۱۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تاکنون ۵۳.۱ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی وزارت جهادکشاورزی است.

وی اظهارداشت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۹۷ هزار تن، فارس ۸۰۰ هزار تن، کرمانشاه ۶۸۰ هزار تن، خراسان رضوی ۴۸۷ هزار تن و کردستان ۴۶۱ هزار تن می‌باشد.

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سهرابی گفت: عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و لرستان ادامه دارد.

وی مهمترین دلایل افزایش تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری را لطف و عنایت خداوند متعال، شرایط دمایی و بارندگی مناسب در فصل بهار، تلاش و کوشش کشاورزان، برنامه‌ریزی و سازماندهی مدیران، کارشناسان و محققان، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای طرح جهش تولید دیمزار‌ها و آموزش کشاورزان برشمرد.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری تمامی نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

سهرابی، بار دیگر بر تحویل گندم به مراکز رسمی خرید تضمینی تاکید کرد و افزود: کشاورزان از تحویل گندم خود به دلالان خودداری و آن را به مراکز رسمی دولتی خرید تضمینی عرضه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گندم کشاورزان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته