دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نبی زاده عنوان کرد؛

وجود آنتی‌بیوتیک‌ها در ۴۰ درصد نسخ/ ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی

وجود آنتی‌بیوتیک‌ها در ۴۰ درصد نسخ  ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات اقتصادی سازمان غذا و دارو گفت: میزان آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی در کشور ما ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد سازمان بهداشت جهانی است.
کد خبر : 923353

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزیتا نبی‌زاده با اشاره به میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران، اظهار کرد: ۴۰ در صد نسخ در کشور حاوی آنتی‌بیوتیک هستند، در حالی‌که سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که حداکثر ۳۰ درصد نسخ تجویزی حاوی آنتی‌بیوتیک‌ها باشند.

وی افزود: میزان تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ طی سال‌های قبل حدوداً ۵۰ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض مصرف خودسرانه و یا نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها، گفت: امیدواریم طی سال‌های آینده شاهد مصرف منطقی آنت بیوتیک‌ها باشیم. چرا که آنتی‌بیوتیک‌های مؤثر در حال اتمام هستند و اگر هوشمندانه این داروهای حیاتی را مصرف نکنیم به‌زودی به عصری برمی‌گردیم که جراحت‌های جزئی باعث مرگ انسان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته