دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همایش «تجلی اخلاص» آغاز به کار کرد؛

سردار سلیمانی:راهیان نور نرم افزار انقلاب اسلامی است/ سوری: امسال ۵۰ رویداد راهیان نور برگزار می‌شود

سردار سلیمانی:راهیان نور نرم افزار انقلاب اسلامی است  سوری: امسال ۵۰ رویداد راهیان نور برگزار می‌شود
همایش «تجلی اخلاص» با موضوع تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور و پیشرفت آغاز به کار کرد.
کد خبر : 923299

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش «تجلی اخلاص» با موضوع تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور و پیشرفت صبح امروز یکم مرداد ماه در سازمان بسیج مستضعفین و سالن ۵ آذر آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم با حضور مهمانانی همچون سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، وسردارعلیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور تجلیل خواهد شد.

راهیان نور نرم افزار انقلاب اسلامی است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب و به ویژه خدمت گفت: ما اگر دقیق به جهاد تبیین بپردازیم می‌بینیم که راهیان نور نرم افزار انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جهاد تببین چتر گسترده ای است که فهرستی از نرم افزارها ذیل آن قرار می‌گیرند که راهیان نور و پیشرفت، یکی از نرم افزارها هستند. در راهیان نور ما با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت آشنا می‌شویم.

سردار سلیمانی یادآور شد: در زمان پهلوی دوم کشور ما ۵ سال در اشغال اشغالگران بود و سران متفقین که به تهران آمدند محمدرضا خبر نداشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ که دشمن بعثی بر ما حمله کرد و با اینکه نزدیک به ۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته بود اما دیدید که کشور در برابر دشمن تسلیم نشد و همه ملت در برابر آن ایستادند و رمز این کار در مدیریت حضرت امام(ره) بود.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) مکتب ارزشمند دفاع عاشورایی مردم پایه را در برابر بیگانگان شکل داد و از دل آن یک نسخه شفا بخشی را برای آزادگان جهان و همه ملت های مسلمان ارایه داد که از ذیل آن جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت شکل گرفت که البته فرهنگ مقاومت وسیع تر از جبهه مقاومت است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: راهیان نور متعالی و شفا بخش، پیروزی بخش است به گونه‌ای که باید آن را گسترش دهید؛ لذا بهترین روش تبلیغ و جهاد تبیین برای دانشجویان و دانش آموزان راهیان نور و پیشرفت است.

امسال 50 رویداد راهیان نور برگزار می‌شود

در این مراسم سردار سوری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در آیین تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و  راهیان پیشرفت گفت:در ۳۲ سپاه استانی ستاد پشتیبانی از اردوهای راهیان نور در سراسر کشور شکل گرفت.

وی افزود: سال گذشته ستادهای پشتیبانی  بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف زیرساختی و اعزام‌ و پشتیبانی از اعزام‌ها مساعدت داشتند که این مساعدت‌ها امسال نیز ادامه دارد.

سردار سوری یادآور شد: بیش از 165 هزار نفر سال گذشته خانوادگی در راهیان نور شرکت کردند. امسال 50 رویداد راهیان نور برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اضافه کرد: سال گذشته اردوهای راهیان نور خودروهای شخصی و خانوادگی در دستور کار قرار گرفت؛ اردوهای راهیان نور رویدادمحور مثل باری دراز در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: امسال بنا داریم بیش از 50 رویداد راهیان نور را مناطق مختلف دفاع مقدس داشته باشیم.

وی اعلام کرد: 14750 طلبه به مناطق عملیاتی اعزام شدند ضمن اینکه سال‌ گذشته هیچ حادثه‌ای در راهیان نور نداشتیم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در آیین تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و  راهیان پیشرفت تصریح کرد:بیش از 12500 نفر نیز تحت عنوان مبلغ کاروان، شاهد حضور طلاب در اروهای راهیان نور بودیم، سال گذشته شاهد حادثه تلخ سانحه‌ای و امنیتی در اردوهای راهیان نور نبودیم

این مقام مسئول افزود: سال گذشته بیش از 6.5 میلیون نفر روز اعزام داشتیم و هیچ حادثه ای پیش نیامد.

وی اضافه کرد: اطلاعات این مظاهر پیشرفت تکمیل شده و رایزنی صورت گرفته و راویان آنها مشخص شدند، در حال تولید برای مظاهر پیشرفت این هستیم که  شاهد اثربخشی اردوهای پیشرفت باشیم.

۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم/راهیان نور یک فناوری است

براساس این گزارش، سردار تنگسیری هم در این مراسم ابراز داشت:آشنایی جوانان با دریا و جزایر برای ما بسیار مهم بوده و هست.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، روز دوشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت اظهار داشت: ۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم. ذیل این قرارگاه مرکزی، ۵ قرارگاه تشکیل دادیم که شاهد برکات بسیار قابل توجهی در رابطه با راهیان نور دریایی بودیم.

وی با بیان اینکه آشنایی جوانان ما با دریا و جزایر بسیار پر اهمیت است، گفت: گفتند در جزیره سیری هرمزگان ۵ شناور انگلیسی را گرفته اند و وقتی آن ها را دیدم مشاهده کردم که یکی از آن ها سن بالایی دارد و باقی همگی جوان هستند. وقتی با آن ها صحبت کردم یکی از آن ها گفت که در انگستان ۸۰ درصد شنا بلدند و با دریا آشنا هستند لذا جوانان ما هم باید با دریا آشنا شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، گفت: ما سال گذشته در یادمان والفجر ۸ بیش از ۹۵ هزار زائر را پذیرا بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه را در مناطق دریایی پذیرا بودیم.

سردار تنگسیری تاکید کرد: راهیان نور یک فناوری است و لذا لازم است ما با شهدا آشنا شویم.

اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت از عوامل مؤثر در جهاد تبیین است

سردار سرتیپ «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز (دوشنبه) در همایش «تجلی اخلاص» که در مجتمع فرهنگی پنجم آذر برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین با اجرای دو عملیات بزرگ راهیان نور و پیشرفت سعی کرده است که جوانان و عموم مردم را با تلاش‌های رزمندگان در دفاع مقدس و همچنین پیشرفت‌های کشور آشنا کند.

سردار قریشی ادامه داد: به همین منظور با اعزام بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روز در قالب راهیان نور و راهیان پیشرفت در سال گذشته توانستیم به عزیزانی که مشتاق زیارت سرزمین نور و همچنین اردو‌های پیشرفت کشور بودند، خدمت‌رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: البته استقبال و علاقه عاشقان سرزمین‌های نور بیش از این میزان است؛ اما به دلیل برخی محدودیت‌ها و مطابق با زیرساخت‌های موجود، اعزام‌ها را محدود کردیم که این باعث شده متأسفانه بخش عظیمی از علاقه‌مندان از حضور در این اردو‌ها محروم شوند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بهترین فرمول و نسخه اصلی برای هدایت جامعه، راهیان نور و راهیان پیشرفت است؛ لذا تا جایی که بتوانیم علاقه‌مندان را از این فرصت ارزشمند بهره‌مند خواهیم ساخت.

سردار قریشی سپس به ایام محرم اشاره و عنوان کرد: این روز‌ها را که مصادف با ایام شهادت امام‌ حسین (ع) و به اسارت رفتن خاندان پیامبر اسلام (ص) است، متأسفانه با ضعیف‌ترین تعبیر حوادث بعد از عاشورا به کار می‌بریم؛ زیرا این حوادث را به رفتن اسرا و کاروان اسرای کربلا محدود می‌کنیم در صورتی که باید آن را به صورت کامل عنوان کنیم؛ بدین شکل که کاروان اسرای کربلا «کاروان جهاد تبیین» است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: حقیقت این است که در این واقعه حتی کوچکترین عضو کاروان اسرا بهترین فرصت را پیدا کردند تا جهاد تبیین را انجام دهند؛ به همین دلیل است که عنوان می‌شود «اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می‌ماند».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته