دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1395 - 13:34

مستشاران فرانسوی در سوریه حضور دارند

منابع فرانسوی اعلام کردند که گروهی از سربازان این کشور برای ارائه مشورت در سوریه حضور دارند.
کد خبر : 92325

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، یک منبع نزدیک به وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که سربازان فرانسوی برای ارائه مشورت در سوریه به نیروهای ارتش این کشور پیوسته‌اند تا به آن‌ها در جنگ با داعش کمک کنند.


این منبع گفت: «حمله به شهر منبج به‌طور آشکار از سوی برخی کشورها ازجمله فرانسه حمایت شده بود؛ سربازان فرانسوی در این عملیات به‌عنوان مستشار حضور داشتند.»


وی جزئیاتی درباره تعداد و چگونگی حضور سربازان فرانسوی در این عملیات ارائه نکرد.


این اظهارات در حالی مطرح شده است که فرانسه تاکنون به حضور نیروهای ویژه‌اش در سوریه اعتراف نکرده بود. این در حالی است که پیشتر منابع خبری از حضور حدود 150 سرباز فرانسوی در کردستان عراق خبر داده بودند.


جان اف لودریان، وزیر دفاع فرانسه پیشتر به‌طور ضمنی از حضور سربازان فرانسوی همراه با سربازان آمریکایی در سوریه خبر داده و گفته بود که این نیروها برای حمایت از نیروهای ارتش سوریه در عملیات منبج در استان حلب به منطقه اعزام شده‌اند.


منبعی به تلویزیون فرانسه گفته بود که در عملیات منبج، که روز جمعه انجام شد، فرانسه اقدام به پشتیبانی هوایی، ارائه سلاح و حضور مستشاری کرده بود.


از سوی دیگر منبعی در وزارت دفاع فرانسه گفت که نظامیان فرانسوی و به‌ویژه فرانسوی‌های حاضر در منبج، به‌طور شخصی وارد منبج نشدند و به‌طور مستقیم با عناصر مسلح داعش نجنگیدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته