دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1395 - 13:26
در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا مطرح شد

ابراز تأسف آیت‌الله هاشمی از بداخلاقی‌های سیاسی: اجازه ندهیم اختلافات به خصومت و کینه بینجامد/ هدف دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره توسعه تحقیقات است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌های وابسته گفت: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بینجامد.
کد خبر : 92322

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی شب گذشته در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا، اظهار کرد: افزایش آگاهی مردم و امنیت موجود در کشور سرمایه عظیمی برای تدوام راه است و رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به سمت سازندگی، اخلاق گرایی، و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند.




هاشمی رفسنجانی با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌های وابسته که هدف بدنام کردن مخالفین، وسیله را برای آنان توجیه می‌کند، افزود: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بینجامد چرا که منجر به سست شدن پایه‌های اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهایتاً ناامیدی مردم می‌شود.






رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را متعلق به همه مردم دانست و با برشمردن ظرفیت‌های موجود دانشگاه بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.






وی افزود: وجود بیش از 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی امکان دسترسی هر محقق، پژوهشگر و دانشجو را برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف فراهم کرده است که این جمع نیز می‌تواند از این ظرفیت بالا به خوبی استفاده نماید.






هاشمی‌رفسنجانی، هدف دانشگاه آزاد اسلامی را توسعه تحقیقات برشمرد و ادامه داد: امروز با کمک نبوغ دانشجویان دانشمند خود توانسته‌ایم در زمینه‌های فناوری‌های نانو به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم که راه‌اندازی نیروگاه پلاسمایی و پیوستن به قدرت‌های عظیم انرژی‌ساز، یکی از آن موارد است.






رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اولویت‌های مجلس دهم اشاره و ارائه راه حل و کمک به دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی به‌ویژه رکود، بیکاری جوانان و نقدینگی، از بخش‌های اصلی و بسیار مهم این مجلس ذکر کرد.






هاشمی رفسنجانی در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان، اصل تفکر تشکیل اینگونه مجامع را برای تبادل تجربیات، بسیار مفید و ارزنده خواند.






رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این مجمع به‌ویژه مرحوم دکتر حسن حبیبی، بر ضرورت استفاده از امکانات و تفکرات جمعی، برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: شما افراد با تجربه‌ای هستید که در مقاطع مختلف مسئولیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اجرایی کشور داشته و بعضاً دارید و لازم است در برگزاری این جلسات برنامه داشته و راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارائه دهید.






عضو مجمع خبرگان رهبری، روزه را از نعمت‌های بزرگ الهی برای بندگانش دانست و گفت: روزه را می‌توان یکی از ارکان اصی سایر ادیان به شمار آورد زیرا در تمام ادیان الهی و بشری روزه به روش‌های مختلف وجود دارد.






قبل از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن خوشامدگویی به حاضرین و قدردانی از حضور خدمتگزاران دولت در ادوار مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره از تجربیات نخبگان و فرهیختگان جامعه استقبال کرده و نیازمند کمک آنها است.






در این مراسم که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حاضرین روزه خود را افطار کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته