دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1403 - 13:51

قوانین سفر، ممنوعیت‌ها و بار مجاز در سفر به استانبول

قوانین سفر، ممنوعیت‌ها و بار مجاز در سفر به استانبول
اگر قصد سفر به استانبول دارید و دنبال خرید بلیط هواپیما استانبول هستید باید بدانید یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که اصولا قبل‌از سفر هوایی برای اکثر مسافران پیش می‌آید، آشنا نبودن با قوانین و مقررات فرودگاه کشور مقصد است.
کد خبر : 923201

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر قصد سفر به استانبول دارید و دنبال خرید بلیط هواپیما استانبول هستید باید بدانید یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که اصولا قبل‌از سفر هوایی برای اکثر مسافران پیش می‌آید، آشنا نبودن با قوانین و مقررات فرودگاه کشور مقصد است. از‌جمله عواملی که باعث بروز مشکلات غیرقابل پیش‌بینی در سفر‌های هوایی می‌شود، می‌توان به شرایط حمل بار و وسائل شخصی اشاره کرد.

استانبول شهری مدرن، به‌روز و مناسب برای خرید شناخته شده که در سال‌های اخیر توجه زیادی از مسافران را به خود جلب کرده است. امروز بسیاری از افراد برای خرید، تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این شهر سفر می‌کنند.

ذکر این نکته لازم است که هرکسی که قصد سفر به ترکیه را دارد، باید با قوانین گمرکی کشور آشنا باشد. در این مقاله به بررسی قوانین حمل بار، ممنوعیت‌ها و میزان بار محاز را برای مسافرانی که تمایل دارند بلیط هواپیمایی به مقصد استانبول خریداری کنند پرداختیم.

قوانین فرودگاه استانبول

قوانین حمل بار، ورود وسایل خطرناک و حمل سلاح در فرودگاه استانبول بسیار سخت‌گیرانه است. افرادی که می‌خواهند از این فرودگاه استفاده کنند، باید قبل‌از ورود به آن مقررات و قوانین را به‌دقت بررسی کنند.

مسافران برای پرواز‌های داخلی باید حداقل 2 ساعت و برای پرواز‌های خارجی حداقل 3 ساعت قبل‌از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. درصورتی که افراد با تاخیر به فرودگاه برسند، باید تا پرواز بعدی منتظر بمانند، زیرا پس‌از بسته شدن گیت پرواز، دسترسی به هواپیما ممنوع است. حتما گذرنامه و بلیط خود را در دسترس داشته باشید.

وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول

یکی از موارد حیاتی که برای مسافران بسیار اهمیت دارد، رعایت قوانین وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول است. پیش‌از ورود، حتما باید این قوانین را به‌دقت مطالعه کنید و از رعایت آن‌ها مطمئن شوید. حمل برخی از وسایل در داخل هواپیما یا بار مسافر ممنوع هستند، بنابراین، باید لیست وسایل ممنوعه را بعداز خرید بلیط هواپیما استانبول مشاهده و رعایت کنید.

این لیست مطابق با قوانین بین‌المللی صنعت هوانوردی تدوین شده و مسافران باید آن را رعایت کنند. اگر این وسایل را همراه خود داشته باشید، اجازه ورود به فرودگاه و سوار شدن به هواپیما را نخواهید داشت. بنابراین، بهتر است از حمل مواد غذایی خاص نیز خودداری کنید تا از ورود آفت‌ها و حشرات به هواپیما جلوگیری شود.

قوانین لوازم ممنوعه در ساک دستی

با توجه به قوانین فرودگاه استانبول، هر مسافر مجاز است یک کیف دستی با وزن تقریبی 4 تا 6 کیلوگرم به همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرد. اما باید توجه داشت که حمل برخی اقلام در این کیف محدودیت‌هایی دارد و مسافران باید این موارد را به‌دقت رعایت کنند. در غیر این صورت، لوازم غیرمجاز توسط ماموران فرودگاه به داخل سطل زباله انداخته می‌شوند.

قوانین حمل لوازم مجاز در کیف دستی مسافران به شرح زیر است.

  • حداکثر حجم 10 میلی‌لیتر برای مایعات، ژل‌ها، کرم‌ها، اسپری‌های خوشبوکننده و سایر مایعات مجاز است.
  • مسافران می‌توانند مایعاتی مانند غذای کودک و دارو را تا حجم 100 میلی‌لیتر در یک کیسه مخصوص به همراه خود ببرند.
  • حمل یک فندک در کیف دستی یا جیب کت مجاز، اما حمل آن در چمدان غیرمجاز است.
  • ورود دارو‌های مخصوص با نسخه رسمی از پزشک مجاز است، با‌این‌حال دارو‌های کدئین‌دار و مواد روان‌گردان ممنوع هستند.
  • وسایل گران‌بها و ارزشمند مانند طلا و جواهرات را در کیف دستی حفظ کنید، زیرا فرودگاه استانبول مسئولیتی در قبال گم شدن آن‌ها در چمدان ندارد.

قوانین کلی حمل بار در استانبول

حمل بار در سفر‌های تهران استانبول و استانبول تهران قوانین خاصی دارد که در شرایط مختلف متفاوت است. مسافرانی که قصد سفر به این کشور پرطرفدار را دارند، حتما قبل‌از سفر و خرید بلیط هواپیما استانبول اطلاعات کافی درخصوص این قوانین کسب کنند.

بار مجاز پروازهای ترکیه

در سفر‌های تهران استانبول، قوانین مربوط به بار مجاز بستگی به نوع بلیطی که خریداری می‌کنید دارد. بنابراین، وزن مجاز برای هر نوع بلیط متفاوت است و شما باید به این نکته توجه داشته باشید. اگر بار شما بیشتر از حد مجاز باشد، هزینه اضافی برای شما اعمال خواهد شد.

  • در پرواز تجاری یا بیزنس کلاس، مسافران می‌توانند حداکثر 30 کیلوگرم بار داشته باشند.
  • در پرواز اقتصادی یا اکونومی، حداکثر وزن باری که می‌توانید همراه داشته باشید 20 کیلوگرم است.
  • برای مسافران کودک، حداکثر وزن بار مجاز 23 کیلوگرم است و این بار شامل یک تخت‌خواب تاشو و یک چمدان یا کیف می‌شود که حجم آن‌ها باید کمتر از 115 سانتی‌متر باشد.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای خرید بلیط هواپیما خارجی مثل خرید بلیط هواپیما استانبول، باید به نکات اساسی توجه کنید تا به هیچ مشکلی برنخورید. می‌توانید از سایت‌های معتبر مانند اسنپ تریپ استفاده کنید و اطلاعات کاملی درباره قوانین حمل بار در پرواز استانبول به‌دست آورید.

با خرید بلیط پرواز خارجی از یک شرکت معتبر، علاوه‌بر آسایش ذهنی، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه آن‌ها بهره‌مند شوید و بلیط خود را با بهترین قیمت تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، با اسنپ تریپ در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

ترکیه یکی از کشور‌های برجسته خاورمیانه است که به‌دلیل طبیعت زیبا، امکانات رفاهی بی‌نظیر، اماکن تاریخی فراوان و فعالیت‌های تفریحی هیجان‌انگیز، هرسال میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان جذب می‌کند.

این کشور زیبا ازنظر جغرافیایی همسایه‌ ایران است و بنابراین، سالانه تعداد زیادی از ایرانیان به ترکیه سفر می‌کنند. افرادی که قصد سفر به این کشور دارند، توصیه می‌شود قبل‌از خرید بلیط هواپیما استانبول تهران، اطلاعات کافی در مورد قوانین حمل بار را جستجو کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته