دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1403 - 08:30

پورسلمان: سرمربی شدن پیمان فخری بسیار تأثیرگذار بود/ نائب قهرمانی در آسیا جایگاه ویژه ای دارد

پورسلمان: سرمربی شدن پیمان فخری بسیار تأثیرگذار بود  نائب قهرمانی در آسیا جایگاه ویژه ای دارد
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: سرمربی شدن پیمان فخری تأثیر زیادی روی بازیکنان گذاشته و از نظر تکنیکی خیلی خوب کار کرده است.
کد خبر : 923144

علیرضا پورسلمان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص شرایط تیم ملی شمشیربازی سابر آقایان در المپیک پاریس و جایگاه نهم در رنکینگ جهانی اظهار کرد: ما هرکاری که برای تهیه یک تیم حرفه ای و کسب نتیجه لازم بود انجام دادیم. اردو های مختلف و تدارکات تیمی لازم انجام شده. باید در نظر داشته باشیم که المپیک یک آوردگاه سخت است و از مسابقات آسیایی قطعا دشوارتر است.

وی درباره شرایط دیگر تیم های حاضر در المپیک پاریس گفت: شرایط همه تیم های حاضر در المپیک خوب است و طبیعتا نتیجه گیری برای همه سخت و دشوار است. تیم های قدرتمند مانند مجارستان، آمریکا و ایتالیا همگی روحیه خوبی دارند. بچه های ما نیز در کمپ و اردوهای طولانی تمرین کرده اند. سرمربی شدن پیمان فخری تأثیر زیادی روی بازیکنان گذاشته و از نظر تکنیکی خیلی خوب کار کرده است. در مسابقات آسیا نیز تیم سابر ایران نائب قهرمان شد. مسابقات آسیا با حضور تیم هایی مانند چین و کره و مخصوصا کویت که سرمایه گذاری ویژه ای کرده، جایگاه ویژه ای دارد. در مسابقات آسیا مجموعا 4 ورزشکار داشتیم که یکی از ورزشکارانمان توسط یکی دیگر از ملی پوشان حذف شد و در نهایت محمد رهبری نتیجه گرفت و موفق به کسب مدال برنز شد.

پورسلمان در خصوص رقیبان اصلی تیم ملی کشورمان اظهار کرد: همه رقیبانمان قهرمان قاره های خود هستند و در جهان نیز صاحب عنوان هستند. قطعا همه تیم ها حریفان مهمی هستند اما حریفان اصلی و مهم ما کره جنوبی ،ایتالیا و مجارستان هستند که به ترتیب عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی و سومی المپیک 2020 را به دست آوردند. خداراشاکریم که ما نیز شرایط خوبی داریم. امیدوار هستیم در پاریس اتفاق های خوبی برایمان رخ دهد و روزِ ورزشکارانمان باشد چراکه از المپیک یک مدال طلب داریم. ان شاالله دعای خیر مردم مثل همیشه پشت سر تیم ملی باشد و بدون انرژی منفی در مسابقات پاریس حاضر شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته