دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1403 - 08:51
قالیباف در نطق پیش از دستور:

رژیم صهیونیستی با هیچ کشتاری نمی‌تواند موازنه امنیتی را به نفع خود تغییر دهد

رژیم صهیونیستی با هیچ کشتاری نمی‌تواند موازنه امنیتی را به نفع خود تغییر دهد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با هیچ کشتاری نخواهد توانست موازنه امنیتی را که به ضرر آن‌ها برهم خورده است تغییر دهد.
کد خبر : 923110

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: ملت شریف ایران همچون سال‌های گذشته حضور باشکوهی در مراسم‌های عزای سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان داشتند و بار دیگر نشان دادند که ما ملت امام حسینیم. از خداوند متعال برای تمام واعظین ارجمند و مداحان گرامی و عموم بانیان اقامه عزای سیدالشهدا و نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی که به برپایی هرچه باشکوه‌تر این مراسم یاری رساندند، طلب خیر و عافیت دارم.

قالیباف در ادامه، گفت: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر هدف قرار دادن غیرنظامیان، مدارس و زیرساخت‌ها را شدت بخشیده است و بیش از پیش خود را در تنگنا می‌بیند. سران کشورهای غربی در برابر بزرگ‌ترین توحشی که پایه‌های اخلاق و تمدن انسانی را تهدید می‌کند، سکوت کرده‌اند و منافع مادی و رضایت لابی‌های صهیونیستی را به دفاع از حق حیات انسان‌ها ترجیح می‌دهند، اما رژیم صهیونیستی بداند که با هیچ کشتاری نخواهد توانست موازنه امنیتی را که به ضرر آنها بر هم خورده است، در رسانه و میدان تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سران رژیم صهیونیستی بدانند که ابتکار عمل در این نبرد با نیروهای مقاومت خواهد بود و همان طور که سید محبوب، شجاع و مجاهد مقاومت جناب سید حسن نصرالله تأکید کرده‌اند در صورت تداوم هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، رژیم صهیونیستی باید شاهد واکنش‌هایی باشد که بیش از این تجربه نکرده است.

اولویت جمهوری اسلامی ایران مشارکت است

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس قانون اساسی در شرایط محدودیت زمانی برگزار شد به روشنی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد، چرا که با اولویت قراردادن مشارکت، تمام الزامات یک فضای رقابتی را رعایت کرد و با سلامت کامل رأی مردم را مبنای عمل اداره کشور قرار داد، در عین حال این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت در انتخابات نیز بود.

قالیباف تاکید کرد: انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و اهالی سیاست نشان می‌دهد. عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود نیز یک واقعیت است که باید اهل سیاست را به خود بیاورد، البته این امر ریشه‌های مختلف دارد و کسانی که اهل تحلیل و تحقیق هستند باید به آن بپردازند اما پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت عمومی جامعه آنقدر سنگین است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم. آنچه فعلاً می‌توان به آن توجه کرد این است که ما باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است برای برطرف کردن دلایل کاهش مشارکت مخصوصاً حل مسائل اقتصادی مردم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امیدی که در رأی دهندگان به نامزد پیروز به وجود آمده فرصت خوبی است که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور بهره‌مند شد. در عین حال باید مراقب باشیم با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آنها مأیوس شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با لحاظ کردن این دو مسئله و با پرهیز از تنش و اختلاف و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم می‌توان امید داشت که انگیزه مشارکت و بخش زیادی از کسانی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند، ان‌شاءالله برگردد. با انتخابات، سکان اداره کشور به آرامی و با اراده مردم دست به دست می‌شود و همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را اولین هدف خود بدانیم.

قالیباف گفت: رئیس‌جمهور منتخب مردم بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد و همه بر اساس مسئولیت ملی و دینی وظیفه دارند که به او کمک کنند. مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات تمام نمی‌شود، بلکه بخش‌هایی از آن تازه معنا پیدا کرده و شروع می‌شود و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته