دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1403 - 08:42

پزشکیان: تمام تلاش دولت حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم است

پزشکیان: تمام تلاش دولت حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم است
رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تلاش‌‌مان این خواهد بود با هماهنگی، همفکری و همدلی این مسیر را طی کرده و مشکلات مردم را پاسخگو بوده و حل کنیم.
کد خبر : 923108

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب امروز یکشنبه (۳۱ تیرماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و با دعوت رئیس مجلس در سخنانی کوتاه گفت: باید دست به به دست هم بدهیم تا از بحران‌هایی که برای کشور ایجاد شده است و مشکلاتی که وجود دارد،با هماهنگی، همفکری و همدلی عبور و مسیر را طی کرده و مشکلات مردم را پاسخگو شویم.

رئیس جمهور منتخب افزود: تمام تلاشم این خواهد بود که پاسخگوی مردم بوده و مشکلات و گرفتاری‌های مردم را حل کنم. در این زمان که مردم به ما اعتماد کردند و مسئول شدیم، ما تصور نمی‌کنیم برای خود کسی شدیم.

وی افزود: به دلیل رأیی که مردم دادند، با تمام وجود تلاش خواهم کرد تا با کمک نمایندگان، مسئولان و مجموعه‌های که در کشور هستند، پاسخگوی نیازهای مردم باشیم، قطعا هر فردی که بخواهد مسئولیتی را بپذیرد، باید پاسخگوی نیاز مردم باشد. 

پزشکیان با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) یادآور شد: ایشان به تقوا توصیه می‌کنند و تقوا از نظر حدیثی و قرآنی  حرکت بدون خطا در صنعت، کشاورزی اقتصاد و سایر بخش‌هاست و حرکت بدون خطا به مانند اسب رامی است که می‌تواند ما به هدف نهایی برساند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند دنبال دنیا نروید حتی اگر دنیا به دنبال شما باشد. حتی اگر دنیا چیزی از شما گرفت برای آن متاسف نشوید. اگر پست، مقام، پول و قدرت ما را گول نزد، در آن زمان می‌توانیم حق بگوییم و با ظالم دشمنی کنیم و در برابر ظالم بایستیم و یار و یاور مظلومان باشیم.

پزشکیان تاکید کرد: این رویه آن چیزی است که در اعتقاد ما و باور ما وجود دارد و باید کاری کنیم که بی عدالتی  و حق کشی‌ها از بین برود و جامعه‌ای درست کنیم که در آن عدالت و انصاف حکم فرما شود.

همان آدمی هستیم که بودیم/ فقط بار مسئولیت ما سنگین تر شده است

وی با بیان اینکه نباید از این فرصت به دنبال ایجاد پست و مقام برای اطرافیان و مقام و دنیا باشیم، تصریح کرد: بلکه باید از این فرصت استفاده کرده و تلاش خواهیم کرد با کمک شما نمایندگان و سایر عزیزان مسئول، خدمتگزار مردم باشیم و امیدواریم خداوند ما را شرمنده این مردم عزیز نکند.

رئیس جمهوری منتخب خاطرنشان کرد: به رغم تبلیغاتی که می کردند تا مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند، اما مردم آمدند و مشت محکمی به آدم هایی که در داخل و خارج نشسته بودند و تبلیغ می کردند، زدند.

وی اضافه کرد: همان آدمی هستیم که بودیم و قطعا هیچ فرقی نخواهد کرد و فقط بار مسئولیت ما سنگین تر شده است. امیدوارم خداوند کمک کند که شرمنده مردم نشویم.

پزشکیان از محمدباقر قالیباف که در جلسات مختلف همکاری لازم را با رئیس جمهور منتخب انجام داده است، قدردانی کرد و ابراز گفت که که مجلس و دولت آینده بتوانند گره‌هایی که در کشور وجود دارد، باز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته