دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1395 - 12:45

درخواست روسیه از سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره اقدامات ترکیه در سوریه

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به جدیدترین گزارش این سازمان که در آن تلاش‌های روسیه در مقابله با داعش در سوریه بیان نشده است، انتقاد کرد.
کد خبر : 92306

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری راشاتودی گزارش کرد: «ویتالی چورکین با بیان گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت درباره تهدیدهای تروریستی در سوریه و اقدامات انجام شده برای مقابله با این تهدیدها گفت که به حضور روسیه در این روند و برای مقابله با داعش در سوریه به طور کلی بی‌اعتنایی شده است.»


وی افزود: «این درحالی است که در گزارش مذکور اکثر موفقیت‌های به دست آمده در مقابله با داعش به عملکرد ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نسبت داده شده است.»


چورکین تاکید کرد: «به نظر می‌رسد که سازمان ملل متحد در این گزارش بیشتر به نقش آمریکا پرداخته و به عملکرد سایر کشورها توجهی نکرده و عمدا به آن‌ها بی‌اعتنا بوده است. نباید این موضوع را انکار کرد که از مقابله با داعش در سوریه توسط نیروهای هوایی روسیه بوده است و همچنین نباید عملکرد نیروی هوایی سوریه را در این روند نادیده گرفت چون آن‌ها در خط مقدم مقابله با این گروه تروریستی قرار دارند.»


سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: «در نتیجه عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه ما توانستیم به تضعیف این گروه تروریستی بپردازیم و پایگاه‌های داعش را نابود کنیم. ما توانستیم هزاران مخفیگاه، انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی و مواد منفجره و 200 محل تولیدات نفتی و سایر تاسیسات متعلق به این گروه تروریستی را نابود کنیم. متاسفانه این موضوع به شدت مورد انتقاد است.»


وی گفت: «ما از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا گزارش‌های مربوط به این موضوع را بررسی کند که ترکیه در حال تقویت مواضعش در سوریه با استفاده از دژها و ساختارهای منسجم و قاطع است.»


در گزارش اخیر سازمان ملل متحد اشاره‌ای به نقش روسیه در آزادی پالمیرا نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته