دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1393 - 12:04
در جمع خبرنگاران؛

فانی: مدارسی که شهریه بالا می‌گیرند معرفی شوند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس هیات امنایی، نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل اینکه خدماتی بیشتر از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند اما مردم غیر از این، مدارسی که شهریه بالا می‌گیرند را معرفی کنند.
کد خبر : 923

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست علمی- تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن طرح بودجه‌ریزی عملیاتی در مدارس گفت: امسال از میان ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه‌ای که طرح تعالی مدیریت در آن‌ها عملیاتی شده است در ۶۰۰ مدرسه طرح بودجه‌ریزی عملیاتی اجرایی شده است.


وزیر آموزش و پرورش افزود: در راستای ارتقای این طرح تعدادی از مدرسین تحت آموزش قرار گرفته‌اند و به استان‌های خود بازگشته‌اند تا بتوانند مدیران مدرسه را تحت آموزش قرار دهند.
فانی با اشاره به اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه امسال در ۵ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی اجرا می‌شود، اظهار کرد: شاخص‌هایی برای این طرح تعریف شده است که بر اساس آن مدارس مرتبا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بازخورد‌ها به مدرسه و مسئولان ارائه خواهد شد. امیدواریم نتیجه کار به گونه‌ای باشد که سال آینده مدارس بیشتری تحت پوشش قرار گیرند. این کار باعث می‌شود گامی در جهت مدرسه محوری که مدت‌ها است در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم، برداشته شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملیاتی کردن بودجه‌ریزی در ۶۰۰ مدرسه بیان کرد: از میان ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه‌ای که طرح تعالی مدیریت در آن‌ها عملیاتی شده است در ۶۰۰ مدرسه بودجه ریزی عملیاتی اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: متناسب با دانش آموزان مدرسه و هزینه سرانه دانش آموزی اعتباری را در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌دهیم. البته آموزش و پرورش خود حقوق معلمان را پرداخت می‌کند و ما به ‌التفاوت را به عنوان اعتبار در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌دهد تا به کیفیت بخشی امور بپردازد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق قانون بودجه ۹۳ قرار بود این طرح در نیم درصد مدارس کشور اجرا شود و نظام ارزشیابی علمی طرح عملیاتی کردن بودجه را ارزیابی و نتایج آن را در آخر هر سال تحصیلی اعلام کند.
فانی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته در سال تحصیلی آینده تعداد بیشتری از مدارس تحت بودجه ریزی عملیاتی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: این طرح منجر به افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه‌ریزی عملیاتی مراحل مختلفی را طی می‌کند، عنوان کرد: در مرحله اول هزینه سرانه هر دانش آموز مشخص و در تعداد دانش آموزان مدرسه ضرب شده که پس از کسب حقوق کارکنان مدرسه این اعتبار در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد و در گام‌های بعدی این طرح پس از پژوهش اجرا می‌شود.
فانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا هزینه برخی از مدارس دولتی بیشتر از هزینه شهریه دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد است، گفت: اسم مدرسه و اینکه چه میزان هزینه دریافت می‌کند را اعلام کنید، مدارس هیات امنایی، نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل اینکه خدماتی بیشتر از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و با نظر انجمن اولیا و مربیان مدرسه می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند البته باید مشخص شود که آن برنامه‌ها اجرایی می‌شود یا خیر.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته