دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 11:22

رئیس ستاد ارتش اسرائیل خواستار توافق با جنبش حماس شد

رئیس ستاد ارتش اسرائیل خواستار توافق با جنبش حماس شد
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواست که برای تبادل‌ اسرا، با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به توافق برسد.
کد خبر : 922937

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «واللا»، هرتزی هالیوی در یک نشست امنیتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برگزار کرده بود، از وی خواست که برای مبادله اسرا با جنبش حماس توافق کند.

این نشست تقریبا ساعت ۱۱ شب آغاز و نیم ساعت بعد پس از اینکه هالیوی صحبت‌هایش تمام شد، نتانیاهو گفت: «دیر وقت است و پایان جلسه را اعلام می‌کنم».

در این نشست «یو آو گالانت» وزیر جنگ، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و رونین بار، رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و مسولان امنیتی دیگر حضور داشتند.

هالیوی در این نشست تاکید کرد: برای تحقق اهداف جنگی و با توجه به نقطه عملیاتی که ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در آن حضور دارد، رسیدن به توافق تبادل‌اسرا ضروری است. اکنون باید به توافق برسیم و چیزی وجود ندارد که مانع بازگشت به میدان جنگ در غزه شود.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع اعلام کرد: درحالی که نیم ساعت از جلسه تمام شده بود، نتانیاهو بلافاصله بعد از صحبت‌های هالیوی پایان جلسه را اعلام کرد و گفت که دیر وقت شده و او خسته است.

به گزارش ایرنا، اخیرا در یک نظرسنجی که توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، ۶۶ درصد از صهیونیست ها، رسیدن به توافق با حماس را برای تبادل اسرا تأیید می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۴.۱۲ درصد از صهیونیست‌ها نیز بر این باورند که نتانیاهو نباید به واشنگتن برود و بهتر است که در سرزمین‌های اشغالی بماند و توافق با حماس را امضا کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کند که حمله پهپادی نیرو‌های مسلح یمن، این سفر را به تعویق انداخت.

این در حالی است که نتانیاهو اخیرا مدعی شد: ادامه عملیات نظامی و فشار نظامی تنها راه تقویت موضع (رژیم) اسرائیل در هر معامله مربوط به آزادی اسرا است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: (رژیم) اسرائیل نباید محور فیلادلفیا را به دلیل اهمیت راهبردی که دارد، رها کند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته