دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 12:13
در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری مطرح شد؛

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه فدراسیون در سال ۱۴۰۳ +فیلم

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه فدراسیون در سال ۱۴۰۳  +فیلم
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری به ریاست سیدشروین اسبقیان برگزار شد.
کد خبر : 922932

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی سالیانه وزنه‌برداری از ساعت ۱۰ در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع سید شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش ‌جوانان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، بهداد سلیمی نماینده کمیته ملی المپیک، حسین رضازاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون حضور داشتند.

*سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به مدت ۲۰ دقیقه گزارش عملکرد سالیانه فدراسیون را شرح داد. انوشیروانی در بخشی از گزارش خود گفت: با کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری از ۶ به ۳ به دلیل دوپینگ‌ در سال‌های اخیر ما تلاش خود را برای کسب ۳ سهمیه کردیم که سهمیه سوم لحظه آخری از دست رفت. امیدوارم  با تکرار رکوردهای دو ورزشکار المپیکی، وزنه‌برداری بتواند باعث خوشحالی مردم شود.

سجاد انوشیروانی در بخش پایانی صحبت‌های خود از اسبقیان درخواست کرد که نسبت به افرایش سالن‌های وزنه‌برداری اقدام کند.

*سپس به مدت ۱۵ دقیقه، حسابرس فدراسیون گزارش مالی فدراسیون را ارائه داد که در حین ارائه گزارش حسابرس، اسبقیان بارها وارد بحث شد و‌ از حسابرس توضیحاتی خواست و از حسابرس فدراسیون برای برخی نقصان‌های گزارش گلایه کرد.

*بابک مرادزاده، رییس هیئت وزنه‌برداری در رابطه با غفلت مسئولان قبلی فدراسیون گفت: مسئولان نظارتی کجا بودند؟ چرا پیگیر مسائل نبودند؟ ما مسائل مهمتری داریم در متن 1403 که باید به آن پرداخته شود. افرادی که در این 10 سال وظیفه شان را انجام نداده اند باید بیایند و پاسخگو باشند.

اسبقیان در پاسخ به مرادزاده یادآور شد: از این 10 سال 8 سال را من نبودم. باید این مسائل را حل و فصل کنیم.

*در ادامه کاظم شیرین زاده، خزانه‌دار فدراسیون درخصوص بدهی ها به اداره مالیات گفت: خیلی جاها از حقوق فدراسیون دفاع نشده است و این بدهی ها نیز نتیجه عدم دفاع از فدراسیون است. با اداره مالیات در خصوص دو میلیارد تومان بحث داریم با اداره مالیات. امیدوار هستیم مذاکره ها نتیجه دهد و نیاز به پرداخت نباشد.  تفاهم نامه ها عدد ۳۳ میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۲ نشان می دهد اما با پیگیری های فدراسیون از محل افزایش بودجه در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، همینطور جذب منابع اسپانسری بودجه فدراسیون در سال ۱۴۰۲ به ۶۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که افزایش ۱۹۰ درصدی را نشان می‌دهد. تشکر می کنم از وزارت ورزش و جوانان و معاون وزیر ورزش بابت کمک های مالی که کرد به فدراسیون وزنه برداری کردند.

*مجموع بودجه مصوب فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۴۰۳ از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عدد ۱۲۵ میلیارد تومان رسید که به نسبت سال گذشته قابل توجهی را نشان می‌دهد. سال گذشته بودجه دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان چیزی در حدود ۳۱ میلیارد تومان بود.

*مریم ایلکا با کسب  ۴۶ رای از ۴۸ رای ماخوذه،از سوی اعضای مجمع،به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.

* در این مجمع از لوگوی جدید فدراسیون وزنه برداری هم رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته