دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید معاون قضایی دادگستری تهران از سامانه پنجره واحدمدیریت زمین

بازدید معاون قضایی دادگستری تهران از سامانه پنجره واحدمدیریت زمین
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در راستای چگونکی فعالیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از نحوه راهبری این سامانه در اداره کل منابع طبیعی استان تهران بازدید کرد.
کد خبر : 922921

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل نیکوکار معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران در بازدید از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان تهران، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین افزایش شفافیت در انجام فرآیند‌های مرتبط با حوزه زمین و در نتیجه، مقابله با زمین‌خواری و تخلفات مربوط به اراضی در کشور است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع برای دادگستری کل استان تهران و نظر به اینکه سازمان منابع طبیعی، به عنوان راهبر این سامانه معرفی شده است، بازدید میدانی از نحوه راهبری سامانه پنجره واحد از اداره کل منابع طبیعی استان تهران به عمل آمد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: انجام فرآیند‌های مربوط به خدمات زمین و صدور مجوز‌های حوزه اراضی و املاک، نظیر واگذاری و تغییر کاربری اراضی یا صدور پروانه ساخت و ساز، به شیوه سنتی و کاغذی و توسط خود متقاضی و تبادل میان دستگاه‌های اجرایی، فرایندی زمان‌بر و طاقت‌فرسا بوده و سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، جهت سهولت انجام این فرآیند‌ها و با هدف کاهش سردرگمی متقاضیان و کاهش هزینه و زمان ارائه این خدمات، امکان ثبت و پیگیری درخواست متقاضیان خدمات زمین را فراهم می‌کند.

نیکوکار در رابطه با سامانه پنجره واحد زمین گفت: این سامانه اخیراً در کل استان‌های کشور راه‌اندازی شده و به عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت اراضی و صدور مجوز و اشخاص حقیقی و حقوقی عمل می‌کند. ورود به این سامانه از طریق سایت iraneland.ir امکان پذیر بوده و ثبت و پیگیری درخواست‌ها در این سایت صورت می‌گیرد.

وی ثبت درخواست احاله مدیریت منابع طبیعی، استعلام زمین، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت و ساز در اراضی و املاک را از خدمات این سامانه بر شمرد و عنوان کرد: پیشگیری از جعل اطلاعات و مستندات مرتبط با خدمات حوزه زمین و ساختمان، پیشگیری از تبانی و ارتشا، جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تخریب محیط زیست کشور، ایجاد بازدارندگی و یکپارچگی در برخورد با زمین‌خواران، کاهش مراجعات حضوری مردم و سرمایه‌گذاران جهت دریافت خدمات، کاهش زمان و هزینه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان، افزایش رضایتمندی مردم، ایجاد بانک الکترونیکی یکپارچه از فرآیند‌های حوزه زمین و ساختمان از اهداف راه اندازی این سامانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته