دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس دانشگاه تهران تاکید شد؛

بحث تاریخ دانشگاهی در ایران مورد بازبینی قرار گیرد

بحث تاریخ دانشگاهی در ایران مورد بازبینی قرار گیرد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی برگزاری آئین افتتاح بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران، طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران بر استمرار تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران تاکید کرد.
کد خبر : 922909

به گزارش گروه آمار و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی برگزاری آئین افتتاح بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران، طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران بر استمرار تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران تاکید کرد و نوشت: ترتیبی اتخاذ شود تا بحث «تاریخ دانشگاهی در ایران و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیش از اسلام ایران و نقش برجسته اسلام در رشد و توسعه دانشگاه‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی» مورد بازبینی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نامه خطاب به  سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران آورده است: با توجه به ماده واحده واگذاری مأموریت مستندسازی؛ احیا و بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی به دانشگاه تهران در جلسه ۸۹۹ مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، و ابلاغ مأموریت فوق به دانشگاه تهران؛ شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا بحث «تاریخ دانشگاهی در ایران و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیش از اسلام ایران و نقش برجسته اسلام در رشد و توسعه دانشگاه‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی» مورد بازبینی قرار گیرد. بر همین اساس مقرر فرمائید در اسرع وقت اقدامات لازم برای اجرای مصوبه فوق اتخاذ شده و موضوع تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی در کشور به صورت مستمر و اثربخش برای مخاطبان مختلف، خاصه فرهیختگان دانشگاهی در سطوح ملی و بین‌المللی تبیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزوده است: در این خصوص ضرورت دارد برنامه‌های آن دانشگاه از جمله ایجاد وبگاه‌های مرتبط، همکاری با نهاد‌های مرتبط داخلی و بین‌المللی، برنامه‌های پژوهشی و آموزشی، تولید انواع محتوا‌های ترویجی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و برگزاری نشست‌های داخلی و بین‌المللی جهت تصویب به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود.

گفتنی است؛ افتتاح رویداد‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی، ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ با حضور دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد و این رویداد‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس دانشگاه تهران بر استمرار تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران تاکید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته