دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در تئاتر مارینسکی برای نخستین بار؛

رهبر ارکستر ایرانی ، قطعه «شب دگرگون» را اجرا کرد

رهبر ارکستر ایرانی ، قطعه «شب دگرگون» را اجرا کرد
اثر مشهورترین آهنگساز اتریشی، توسط رهبر ایرانی برای اولین بار در مارینسکی روی صحنه رفت.
کد خبر : 922884

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «شب دگرگون» مشهورترین اثر آرنولد شوئنبرگ آهنگساز مطرح اتریشی، برای اولین بار در تئاتر مارینسکی توسط رهبر ارکستر ایرانی در بیست و هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ به روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبین و رسانه‌ها قرار گرفت.

علی رهبری، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی هجدهمین کنسرت خود را در اختتامیه سومین فصل همکاری خود با تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ، به روی صحنه برد.

از آنجایی که به ندرت اثری وجود دارد که ارکستر سمفونیک مارینسکی اجرا نکرده باشد، این کنسرت توجه بیشتر رسانه‌ها و مخاطبین را جلب کرده است.

علی رهبری این اثر را برای اولین بار در سن ۳۲ سالگی در توکیو با ارکستر مشهور ان اچ کی روی صحنه برد.

آرنولد شوئنبرگ آهنگساز، موسیقی‌دان و نظریه‌پرداز خودآموخته، بنیان‌گذار مکتب دوم موسیقی وین به همراه دو تن از شاگردانش آنتون وبرن و آلبان برگ می‌باشد. او در سراسر زندگی خود به آموزش موسیقی پرداخته است. از دیگر شاگردان او جان کیج، اتو کلمپرر، لئوپولد استوکوفسکی و… بودند.

شوئنبرگ در آغاز زندگی هنری‌اش بسیار رمانتیک و کارهایش در ادامه سنت‌های ژرمنی (آلمانی) بود. او از ستایش‌گران بی، چون و چرای آهنگسازان پیش از خود، چون باخ، موتسارت، بتهوون، برامس و واگنر بود و سرانجام موفق شد دو دیدگاه متضاد موسیقی واگنر و برامس را با یکدیگر آشتی دهد؛ کاری که در آن دوره ناممکن انگاشته می‌شد.

علی رهبری که با تصمیم والری گرگیف به سمت رهبر دایم میهمان مجموعه مارینسکی انتخاب شده ، برای فصل‌های آینده نیز منسوب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته