دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1403 - 23:38

نماینده اسرائیل خواستار «اقدامات بی‌سابقه» علیه سازمان ملل شد

نماینده اسرائیل خواستار «اقدامات بی‌سابقه» علیه سازمان ملل شد
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار «اقدامات بی‌سابقه» علیه سازمان ملل شد.
کد خبر : 922876

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پس از حکم دادگاه لاهه خواستار «اقدامات بی‌سابقه» علیه سازمان ملل شد. 

وی گفت: این اقدامات می‌تواند شامل تعطیلی مجتمع سازمان ملل در اورشلیم و اخراج روسای آژانس‌های سازمان ملل از اسرائیل باشد.

اسرائیل پیش از این کارمندان و مقامات سازمان ملل از جمله فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل در کرانه باختری و غزه را تحریم کرده بود.

اردان افزود: «شکی نیست» که آمریکا هر قطعنامه شورای امنیت در پی حکم امروز را وتو خواهد کرد.

به گزارش آنا، دادگاه عالی سازمان ملل امروز (جمعه) با اشاره به ساخت و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی، حضور رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، «غیرقانونی» خواند و پایان آن را خواستار شد.

دیوان بین‌المللی دادگستری متشکل از ۱۵ قاضی از سراسر جهان اعلام کرد: اسرائیل با اجرای سیاست های الحاق سرزمین، تحمیل کنترل دائمی و شهرک سازی از موقعیت خود به عنوان یک قدرت اشغالگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس سوء استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی باید فورا به شهرک سازی در سرزمین های اشغالی پایان دهد.

این گزارش افزود: پیش بینی می شود صدور رأی غیرالزام‌آور دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غیرقانونی بودن اشغال ۵۷ ساله (رژیم) اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی‌ها، احتمالاً بیش از آنکه بر سیاست‌های اسرائیل تأثیر بگذارد بر افکار بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

در بیانیه منتشر شده از سوی این دادگاه آمده است: طبق حکم این دادگاه «انتقال شهرک نشینان توسط اسرائیل به کرانه باختری و بیت المقدس و همچنین حفظ حضور آن‌ها از سوی اسرائیل، مغایر با ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو است».

دادگاه عالی سازمان ملل با ابراز «نگرانی شدید» تاکید کرد: سیاست شهرک سازی اسرائیل در حال گسترش است. حکم این دادگاه همچنین مشخص کرد استفاده رژیم صهیونیستی اسرائیل از منابع طبیعی با تعهداتش تحت قوانین بین‌المللی به عنوان یک قدرت اشغالگر «ناسازگار» است.

این حکم در حالی صادر می‌شود که دادگاه بین المللی دادگستری در پی حمله نظامی ویرانگر ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی به غزه، در یک پرونده دیگر، ‌اتهام مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی مبنی بر ارتکاب نسل کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را بررسی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته