دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستورالعمل اجرایی «شناسایی و پیشگیری از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری» ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی «شناسایی و پیشگیری از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری» ابلاغ شد
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: به منظور ممانعت از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی، سرپرست ریاست جمهوری تصویب نامه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر : 922723

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود حسینی‌پور روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ افزود: موضوع آسیب شناسی تأثیر سوء شرکت‌های صوری و کاغذی بر اقتصاد کشور و فساد ناشی از آن و سایر آثار و تبعات زیان‌بار این معضل اقتصادی با هدف برخورداری از ضمانت، پشتوانه قانونی و به حداقل رساندن تأثیر سوء آن، با توجه به درخواست بانک مرکزی در دستور کار ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفته بود.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی،افزود: دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با برگزاری جلسات متعدد و با تشکیل کارگروه کارشناسی، کمیته فنی و تخصصی و اخذ نظرات نمایندگان اعضای ستاد و سایر دستگاه‌های مرتبط در سه قوه نسبت به تکمیل، استحکام و تقویت متن اولیه اقدام کرد و سرانجام بنا بر اهمیت موضوع در اوایل تیرماه سال جاری تصویبنامه"دستورالعمل شناسایی و پیشگیری از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی" در دولت سیزدهم نهایی شد.

حسینی پور اظهار داشت: دستورالعمل مذکور مشتمل بر ۱۸ ماده و ۵ تبصره است که بعنوان مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان ستاد فراقوه‌ای و حاکمیتی در تاریخ ۲۴تیر۱۴۰۳ از سوی سرپرست ریاست جمهوری و رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به کلیه وزارتخانه ها،‌ سازمان‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های ذیربط برای اجرا، ابلاغ شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره بر اینکه این دستورالعمل نقش بسزایی در جلوگیری و ممانعت از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی دارد، گفت: با اجرایی شدن این دستورالعمل از آسیب‌ها و لطماتی که تاکنون بر پیکره اقتصادی کشور به ویژه در گلوگاه‌های حساس بانکی،‌ مالیاتی، ‌بورسی و نظایر آن وارد می‌شده است جلوگیری خواهد شد.

او، افزود: اصلاح ساختارها و تخریب بسترهای فسادزا و ایجاد تله‌های انفجاری برای شناسایی و مقابله با مفسدین اقتصادی از اولویت‌های دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مفاسد اقتصادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته