دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری

تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از دانش آموختگی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می‌شوند.
کد خبر : 922690

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درباره بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجو‌های دکتری است.

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضا‌های خود برای تأمین اعضای هیئت علمی در رشته – گرایش‌های مورد نظر خورا به ما اعلام می‌دارد سپس این تقاضا‌ها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیئت علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیئت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکتری داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس ازانجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می‌کند و به این نحو داوطلبان بورس هیأت علمی دریافت می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استاد یار تبدیل وضعیت خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته