دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1403 - 15:24

سوارکاری ایران در المپیک نماینده دارد/ علی مهاجر طراح مسیر و کلانتر پرش با اسب در پاریس 

سوارکاری ایران در المپیک نماینده دارد  علی مهاجر طراح مسیر و کلانتر پرش با اسب در پاریس 
نماینده سوارکاری ایران برای سومین بار در بازی‌های المپیک حضور خواهد یافت. 
کد خبر : 922676

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی‌های المپیک پاریس ۲٠۲۴ از ۵ الی ۲۱ مرداد ماه در فرانسه برگزار می‌شود.سوارکاری یکی از رشته‌های مهم حاضر در المپیک ۲٠۲۴ است که مسابقات آن در ماده‌های شامل پرش با اسب و درساژ و با حضور ۲۰۰ سوارکار برگزار خواهد شد. 

سوارکاری ایران اگرچه در بخش مسابقه حضور ندارد، اما در پاریس دارای نماینده است. علی مهاجر ایروانلى داور باسابقه سوارکاری ایران به عنوان کلانتر و طراح مسیر در این مسابقات حضور  خواهد داشت تا سومین حضور خود در المپیک را تجربه کند. علی مهاجر  متولد سال ۱۳۵۰ در ایران است و از همان دوران کودکی و  از سال ۱۳۵۵ ورزش سوارکاری را آغاز کرده.

مهاجر سابقه طولانی در سوارکاری ایران دارد و بار‌ها در رده‌های مختلف سنی در مسابقات پرش با اسب قهرمان شده. او همچنین در حوزه فنی مدارک مهمی نظیر مدرک درجه ۳ بین المللی طراحی مسیر مسابقات پرش با اسب و مدرک درجه ۴ بین المللی کلانتری مسابقات پرش با اسب را داراست.

مهاجر همچنین در رویداد‌های فراوانی حضور داشته و به عنوان سرکلانتر و ناظر کلانتری در بیش از ۵۰ مسابقه CSI۵ و سرکلانتر و کلانتر در بیش از ۳۰۰ مسابقه بین المللی پرش با اسب از CSI۱ تا CSI۵ شرکت کرده است. 

مهاجر که در حال حاضر در امارات زندگی می‌کند، در مسابقات سوارکاری قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی دوره گذشته حضور داشته و بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ سومین تجربه المپیکی او به شمار می‌رود. او پیش از این سابقه حضور در المپیک لندن ۲۰۱۲ و توکیو ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته