دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

بازگشت بینایی توسط چاپگر سه‌بعدی

بازگشت بینایی توسط چاپگر سه‌بعدی
چاپ قرنیه جدید در یک عمل جراحی برای بازگرداندن بینایی بیمار یک گام پیشگامانه در مبارزه با اختلالات قرنیه، قرار است با فرآیند لیزری با استفاده از بیوئینک شخصی به واقعیت تبدیل شود.
کد خبر : 922653

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا- *مریم اسلامی پزشک و دکتری تخصصی ژنتیک،فلوشیپ پزشکی بازساختی؛ محققان و شرکای صنعت KIT فرآیند چاپ قرنیه شخصی شده را توسعه می دهند. پروژه برنده مسابقه نوآوری NEULAND شد.

چاپ قرنیه جدید در طی یک عمل جراحی برای بازگرداندن بینایی بیمار: این گام پیشگامانه در مبارزه با اختلالات قرنیه قرار است با فرآیند لیزری با استفاده از بیوئینک شخصی به واقعیت تبدیل شود.

این روش توسط محققان موسسه فناوریKarlsruhe  (KIT  ) با همکاری Carl Zeiss Meditec AG و Evonik Healthcare توسعه یافته است. پروژه آنها برنده جایزه ایده در مسابقه نوآوری NEULAND امسال شد.

وقتی قرنیه تغییر شکل می‌دهد یا شفافیت خود را از دست می‌دهد، بینایی به طور جدی مختل می‌شود. اختلالات قرنیه یک پدیده معمولی دوران سالمندی است و تعداد فزاینده ای از افراد در جمعیت سالخورده ما از آن رنج می برند. پرینت سه بعدی قرنیه شخصی سازی شده در حین جراحی، هدف فرآیند VisioPrinTech است، یک راه حل جدید پیشگام در حال توسعه توسط تیمی از محققان به سرپرستی پروفسور Ute Schepers در موسسه رابط های عملکردی و موسسه سیستم های بیولوژیکی و شیمیایی در KIT.

 Schepers گفت: "به جای وابستگی به اهدای قرنیه، ما از بیوئینک ساخته شده از سلول های بنیادی خود بیمار و فیبرهای کلاژن اصلاح شده شیمیایی استفاده می کنیم." با فرآیند مبتنی بر لیزر، می‌توانیم این سلول‌ها را به‌طور دقیق قرار دهیم تا قرنیه‌های شفاف و کاربردی با حداقل خطر رد شدن ایجاد کنند. این روش قرار است جایگزینی امیدوارکننده برای پیوندهای مرسوم ارائه دهد و همچنین گامی مهم به سمت پزشکی شخصی است. در پروژه ای که شامل شرکای صنعتی است، گام بعدی افزایش مقیاس فناوری با تولید اولیه و آزمایش در دسته های کوچک خواهد بود.

بهترین نوآوری ها از KIT

علاوه بر VisioPrinTech، دو پروژه نوآورانه دیگر در مسابقه نوآوری NEULAND جوایزی را کسب کردند. 

پروژه RareCycle که به بررسی مغناطیسی کروماتوگرافی برای آینده بازیافت خاک های کمیاب می پردازد، مدال نقره را به دست آورد. این پروژه شامل روشی است که بازیافت فلزات کمیاب خاکی را متحول می کند و می تواند در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. جایزه دیگری به پروژه HoStaBau در مورد روش های ساخت هیبریدی چوب و فولاد برای تحول پایدار صنعت ساخت و ساز تعلق گرفت. مراسم اهدای جوایز در روز نوآوری KIT در 12 ژوئن 2024 برگزار شد.

درباره مسابقه نوآوری NEULAND

KIT برای دوازدهمین بار از محققان و دانشجویان دکتری خود خواست تا پروژه های نوآورانه حاصل از فعالیت های تحقیقاتی خود را ارائه دهند. علاوه بر شانس برنده شدن جوایز نقدی مجموعاً 9000 یورو، بهترین ایده ها در طول فرآیند انتقال توسط مدیران نوآوری KIT ضمیمه می شود.

اطلاعات بیشتر

KIT به عنوان "دانشگاه تحقیقاتی در انجمن Helmholtz" دانش را برای جامعه و محیط زیست ایجاد می کند و به آن منتقل می کند. هدف این است که سهم قابل توجهی در چالش های جهانی در زمینه های انرژی، تحرک و اطلاعات داشته باشیم. برای این کار، حدود 10000 کارمند در طیف گسترده ای از رشته ها در علوم طبیعی، علوم مهندسی، اقتصاد و علوم انسانی و اجتماعی همکاری می کنند. KIT با ارائه برنامه های مطالعاتی مبتنی بر تحقیق، 22800 دانشجوی خود را برای انجام وظایف مسئولیت پذیری در جامعه، صنعت و علم آماده می کند. 
تلاش‌های نوآورانه در KIT پلی بین یافته‌های مهم علمی و کاربرد آنها به نفع جامعه، رونق اقتصادی و حفظ پایه طبیعی زندگی ما ایجاد می‌کند.
 KIT یکی از دانشگاه های ممتاز آلمان است.

https://www.kit.edu/kit/english/pi_2024_047_eyesight-from-a-3d-printer.php

انتهای پیام/

برچسب ها: بینایی قرنیه لیزر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته