دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 08:30
در گفت‌وگو با آنا؛

جاور: یکسری هزینه‌ها از توان فدراسیون خارج است/ مبلغ پاداش‌ها برای رشته قایقرانی کم است

جاور: یکسری هزینه‌ها از توان فدراسیون خارج است  مبلغ پاداش‌ها برای رشته قایقرانی کم است
ملی‌پوش رویینگ بانوان گفت: یکسری هزینه‌ها از توان فدراسیون خارج است و حمایت‌های بیشتر و بزرگ‌تری مانند اسپانسرها و وزارتخانه لازم است تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم. 
کد خبر : 922636

مهسا جاور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره کسب اولین سهمیه المپیک رویینگ دونفره بانوان گفت: خوشبختانه بعد از مدال آوری در بازی های آسیایی با یک رکورد خوب توانستیم برای اولین بار در این بخش سهمیه المپیک را به دست بیاوریم. در این المپیک سه نماینده قایقران در رشته رویینگ داریم که این اتفاق نیز برای اولین بار رخ داده است. همگی در تلاش هستیم که در المپیک نیز نتیجه خیلی خوبی به دست بیاوریم. 

یکسری هزینه‌ها از توان فدراسیون خارج است

وی درمورد عملکرد فدراسیون در آستانه المپیک پاریس گفت: همه تلاشمان را می کنیم و فدراسیون نیز تلاش کرده تا بهترین شرایط را تا حد امکان فراهم کند. با اردویی که در روسیه داشتیم نسبت به قبل از کسب سهمیه آماده تر هستیم و رکوردهای بهتری می زنیم. امیدواریم بتوانیم این رکوردها را در المپیک هم تکرار کنیم و حتی ارتقا دهیم تا به آن جایگاهی که لیاقت تلاش هایمان است برسیم. همه ورزشکاران حمایت می خواهند. فدراسیون قایقرانی تا آنجایی که بودجه اش اجازه می داد هیچ کمکی را از ما دریغ نکرده است. قطعاً در قایقرانی نیز مانند رشته های ورزشی دیگر تجهیزات به روز تر و پیست مناسب رشته، می تواند خیلی کمک کند. قایق ها و پاروهای ما قدیمی است و نیاز است آنها را به روز کنیم اما یکسری هزینه ها از توان فدراسیون خارج است و حمایت های بیشتر و بزرگ تری مانند اسپانسر ها و وزراتخانه لازم است تا ما نیز بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم. 

شانس کسب مدال المپیک کم است و شامل همه ورزشکاران نمی شود

جاور در پاسخ به این سوال که افزایش پاداش المپیکی هارا چگونه ارزیابی می کند، گفت: این افزایش خیلی خوب است؛ اما واقعیت این است که همان مبلغ ها نیز برای ورزشی مانند قایقرانی که لیگ ندارد و قایقران ها هر چهار سال یکبار در المپیک شرکت می کنند، با این وضع تورم کم است. شانس کسب مدال نیز در المپیک نست به مسابقه های دیگر خیلی پایین است و برای یک سری رشته های خاص است و شامل همه ورزشکاران نمی شود. در مسابقات هانگژو مبلغ جوایز بسیار پایین بود و هیچ کاری نمی توانستیم با آن انجام دهیم. مخصوصا برای رشته قایقرانی که قراردادهای خوبی و حقوق های بالایی ندارد، با این وضع اجاره خانه ها وضعیت بسیار سختی را برای ما به وجود آورده است. امیدوار هستیم که به رشته قایقرانی نگاه ویژه ای شود.

ورود بخش خصوصی بسیار کمک کننده است

ملی‌پوش رویینگ بانوان در مورد ورود بخش خصوصی به رشته قایقرانی گفت: اگر این اتفاق رخ دهد خیلی برای ما عالی می شود اما متأسفانه چنین موردی در فدراسیون ما وجود ندارد. اگر یکسری شرکت های خصوصی و فدراسیون های دیگر نیز که شرایطشان از ما بهتر است حمایت کنند، قطعا کمک کننده خواهد بود. رشته ما همیشه مدال آور بوده و اگر حمایت ها بیشتر شود قطعا نتایج ما نیز بهتر خواهد شد. ان‌شاءالله شرکت های خصوصی به رشته های قایقرانی نگاه ویژه ای کنند تا استعداد هایمان نروند و بمانند و برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته