دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1403 - 09:52

مقام امنیتی صهیونیست: حماس شروط نتانیاهو را قبول نمی‌کند

مقام امنیتی صهیونیست: حماس شروط نتانیاهو را قبول نمی‌کند
یک مقام امنیتی صهیونیست گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروطی را برای توافق در آتش بس و تبادل اسرا وضع کرده که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نمی‌تواند آن‌ها را قبول کند.
کد خبر : 922587

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، میان نتانیاهو و رهبران دستگاه امنیتی اختلافاتی درباره توافق تبادل‌ اسرا بوجود آمده و اتهاماتی در این زمینه علیه یکدیگر مطرح کردند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو می‌گوید که رهبران دستگاه امنیتی، پیشنهاد بایدن (برای ایجاد آتش‌بس در غزه) را به وی تحمیل کرده‌اند، در مقابل یک مسئول امنیتی ارشد صهیونیست نیز می‌گوید که اوضاع توافق تاریک و مبهم است و نتانیاهو شروطی وضع کرده که حماس نمی‌تواند آن‌ها را قبول کند، از جمله حضور نیروهای ارتش در محور «نتساریم» برای مقابله با عبور به گفته وی افراد مسلح.

یک منبع امنیتی دیگر در این زمینه تاکید کرد: یکی از دلایل عدم تصمیم‌گیری (رژیم) اسرائیل درمورد روز بعد از جنگ، عدم پذیرش طرح یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) از سوی نتانیاهو است، این درحالی است که طرح گالانت نزدیک به طرح نتانیاهو است، اما تنها به دلایل شخصی آن را قبول نمی‌کند.

اخیرا «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خواستار عذرخواهی نتانیاهو به دلیل آنچه که اظهارات خطرناک وی درباره ارتش عنوان کرده، شده است.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای اظهارات نتانیاهو را جدی خواند و خواستار عذرخواهی او شد.

نتانیاهو پیشتر گفته بود که یکی از دلایل عدم پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا در ماه‌های اخیر، ناکافی بودن فشار نظامی ارتش علیه حماس بوده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هالیوی به خاطر اظهاراتش درباره ارتش این رژیم عذرخواهی نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته