دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با ایام سوگواری محرم؛

پاتوق فیلم‌کوتاه میزبان «خرده روایت‌های عاشقی» می‌شود

پاتوق فیلم‌کوتاه میزبان «خرده روایت‌های عاشقی» می‌شود
فیلم‌های کوتاه «مرثیه ناتمام»، «رقص آب»، «سردست»، «شمع هشتم» و «مجلس شبیه» در قالب بسته «خرده‌روایت‌های عاشقی» در اکران ویژه ماه محرم پاتوق فیلم کوتاه روی پرده سینما بهمن می‌روند.
کد خبر : 922567

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکران ویژه ماه محرم در نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ با نمایش ۵ فیلم کوتاه در قالب بسته «خرده‌روایت‌های عاشقی» در پردیس سینمایی بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در این اکران از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه «مرثیه ناتمام» به کارگردانی احمد حیدریان، «رقص آب» به کارگردانی فرزاد رنجبر، «سردست» به کارگردانی فاطمه سادات جوادی، «شمع هشتم» به کارگردانی علی جعفری و «مجلس شبیه» به کارگردانی مهدی رمضانزاده روی پرده خواهند رفت.

«مرثیه ناتمام» به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی حامد یامین‌پور که از محصولات باشگاه فیلم سوره است، روایتی ساده درباره مواجهه یک گروه نوجوان با فرهنگ و آئین عاشورا دارد؛ کودکانی که در جهان پاک خود جلوی «شمر» تعزیه را می‌گیرند تا نتواند امام (ع) و خاندانش را به شهادت برساند.
«رقص آب» به کارگردانی فرزاد رنجبر و تهیه‌کنندگی عمار خطی داستان عمار دانش‌آموزی است که از معلم خود شنیده اگر کسی می‌خواهد امام حسینی واقعی باشد باید در مقابل ظلم بایستد، حالا عمار به همراه دوستانش در روستایشان به دنبال ظالم می‌گردند.

«سردست» به کارگردانی فاطمه سادات جوادی و تهیه‌کنندگی مشترک علی اصغر سلطانی نژاد، اسماعیل عظیمی، روایت حاج حبیب آشپز با تجربه هیئتی است که متوجه می‌شود برای غذای نذری ظهر عاشورا مشکلی پیش آمده است.

«شمع هشتم» به کارگردانی علی جعفری و تهیه‌کنندگی امید امیدپور است. مهری آل آقا در این فیلم نقش مادری را دارد که سال‌ها منتظر آمدن پسرش است تا قولی را که به همسر مرحومش داده بود را به سر انجام برساند.

«مجلس شبیه» به کارگردانی مهدی رمضانزاده و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان مشهد داستان نویسنده جوانی است که رمانش در بازار نفروخته و ناشر برای جبران خسارت، آنها را برای خمیر کردن به کارخانه کارتن سازی فروخته است. او کتاب‌هایش را پس‌گرفته و به خانه‌اش می‌برد.

اکران بسته ویژه «خرده‌روایت‌های عاشقی» در فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و گفتگو با عوامل خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته