دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشدید برخورد با تخلف پوشش پلاک وسیله نقلیه

تشدید برخورد با تخلف پوشش پلاک وسیله نقلیه
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف پوشش و دستکاری پلاک خودروها خبر داد.
کد خبر : 922559

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، درباره طرح تشدید برخورد با پوشش پلاک در شهر تهران گفت: از شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک توسط همکاران بنده در پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر پایتخت با جدیدت و حساسیت بیشتری در سطح معابر شهر تهران انجام می‌گیرد و در صورت رؤیت این تخلف به‌جد با آن برخورد و اعمال قانون صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: پلاک هویت و شناسنامه هر خودرو و موتورسیکلت است و درواقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت است که از اهمیت بالایی برخوردار است و حتماً خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر در حال تردد هستند باید پلاک آنها مشخص و در دسترس باشد.

موسوی پور بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۲۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در بحث تخلفات پلاک در شهر تهران صورت گرفته است که با توجه به اعمال قانون ۱۷۶ هزار راننده متخلف در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش ۲۵ درصدی این برخورد با این تخلف در سال ۱۴۰۳ هستیم.

وی ادامه داد: در این میان، از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۷۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در حوزه موتورسیکلت در سطح شهر تهران در خصوص تخلفات پلاک داشته‌ایم که این میزان نسبت به آمار سال گذشته که ۴۶ هزار فقره بوده، به میزان ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

موسوی پور ابراز کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون توسط همکاران بنده از ۵۴۰۱۵ دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر شهر تهران در همان محل تخلف رفع اثر پوشش پلاک انجام شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این بازه زمانی تاکنون از ۲۴۱۲۳ دستگاه خودرو در سطح معابر پایتخت نیز در همان محل تخلف ضمن اعمال قانون، رفع اثر پوشش پلاک انجام شده است.

وی افزود: پوشاندن و ناخوانابودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به هیچ وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد. در واقع برخی از رانندگانی که اقدام به این کار می‌کنند حتماً با قصد قبلی بوده و به دلایلی خاص به پوشش پلاک اقدام می‌کنند که از دید پلیس و دوربین‌های نظارتی سطح شهر دور نیست و قابل رؤیت و پیگیری است.

موسوی پور بیان کرد: از ابتدای این هفته طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به صورت ویژه توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمده است و با آن دسته از رانندگانی که به هر صورت اقدام به پوشاندن و دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند ضمن اعمال قانون، برخورد قانونی لازم نیز صورت خواهد پذیرفت و راننده در همان محل مکلف به رفع اثر از پوشش پلاکی که انجام داده است می‌باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: وضعیت پلاک باید به گونه‌ای باشد که شهروندان بتوانند به راحتی آن را یادداشت و پلیس آن را رؤیت کرده و از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر نیز قابل دیدن است.

موسوی پور به افزایش نرخ جریمه این تخلف که اجرایی شده است نیز اشاره کردو گفت: راننده‌ای که تخلف پوشش پلاک انجام می‌دهد به میزان ۴۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. این جریمه قبلاً یعنی در هفته گذشته ۶۰ هزار تومان بود که رانندگان باید بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند تا با افزایش جریمه‌ها مواجه نشوند؛ البته خود رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که نباید مرتکب این تخلف شوند و نباید نیازی باشد که با برخورد پلیسی مواجه شوند.

وی درباره جرم دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه و مخدوشی آن نیز گفت: همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد که قانونگذار شش ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

موسوی پور گفت: اجرای طرح فوق در تمام معابر شهر تهران ادامه خواهد داشت و موتورسواران متخلف، ضمن اعمال قانون در قالب طرح موتوریار توقیف ساعتی شده وبا توجه به جدول جدید جرایم رانندگی، به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان نیز اعمال قانون خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته