دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1403 - 20:53

چین: خواهان تسهیل آشتی بین فلسطینیان هستیم

چین: خواهان تسهیل آشتی بین فلسطینیان هستیم
وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار قریب الوقوع بین مقامات جنبش های فتح و حماس در پکن اعلام کرد که کشورش همواره خواهان تسهیل آشتی بین فلسطینیان بوده و از دستیابی به آشتی و وحدت بین تمامی طرف های فلسطینی از طریق گفت وگو حمایت می کند.
کد خبر : 922546
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «لین جیان» سخنگوی وزرات خارجه چین در سخنانی مطبوعاتی گفت: چین همواره از تمامی طرف‌های فلسطینی برای دستیابی به آشتی و وحدت از طریق گفت وگو و مذاکره حمایت کرده است.

وی افزود: پکن مایل به توسعه گفت وگو و آشتی، فراهم ساختن بستر و ایجاد فرصت برای همه طرف ها در موضوع فلسطین است. چین همچنین مایل است که ارتباط با همه طرف ها را تقویت و برای تحقق هدف آشتی داخلی در بین فلسطینیان سخت تلاش کند.

جیان این موضعگیری را پس از آن مطرح کرد که جنبش فتح اعلام کرد که مسئولان این جنبش در ماه جاری با همتایان خود در جنبش حماس در پکن دیدار خواهند کرد. در همین ارتباط، «صبری صیدام» معاون دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح دیروز (دوشنبه) گفته بود که طرف های فلسطینی روزهای ۲۰ و ۲۱ جولای (۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) با مقامات چینی در پکن دیدار خواهند کرد.

به گفته منابعی در جنبش فتح، قرار است ریاست هیات جنبش حماس را «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیات جنبش فتح را «محمود العالول» نایب رئیس این جنبش برعهده خواهد داشت.

نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» ۲۵ تیر ۱۴۰۳ به نقل از مقام های فلسطینی بدون ذکر نام اعلام کردند که دیدار بین جنبش های حماس و فتح به عنوان بخشی از تلاش پکن برای رفع اختلافات میان آنها انجام می شود.

پکن در ماه آوریل گذشته، میزبان دور اول دیدارهای مقامات فتح و حماس برای دستیابی به توافق بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین جنگ غزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته