دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1403 - 10:16

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود
سرپرست ریاست جمهوری گفت: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود که با اقدام‌های انجام شده به جز برخی مناطق آن هم به صورت جزئی، مانع از بروز خاموشی در کشور شدیم.
کد خبر : 922504

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» سرپرست ریاست‌جمهوری ایران روز سه شنبه در حاشیه آئین تجلیل از مهندسان نیروگاه «رامین» اهواز که اقدام جهادی آنها طی روزهای اخیر مانع از قطع گسترده شبکه برق شد، گفت: بی‌توجهی به توسعه نیروگاه‌ها در سال‌های گذشته موجب ناترازی تولید برق در کشور شد که یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم، جبران این ناترازی بود.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی برای افزایش ظرفیت تولید برق در دولت سیزدهم آغاز شد که نتیجه آن‌ها، بخش مهمی از ناترازی انرژی در کشور را جبران می‌کند.

سرپرست ریاست جمهوری، صنعت برق را پیشران توسعه کشور دانست و گفت: هر گونه اختلال در تولید برق، سایر بخش‌های اقتصاد و صنعت کشور را نیز دچار چالش می‌کند که این نشانه اهمیت صنعت برق است.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و ایثار یکی از عوامل موفقیت و از دارایی‌های مهم کشور است، افزود: وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا با وجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود.

مخبر روحیه جهادی را گره گشای مسائل کشور دانست و اظهار کرد: تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین که با وجود گرمای شدید و بی سابقه هوا با ایثار و از خود گذشتگی و تلاش مثال زدنی، مانع از بروز خاموشی گسترده در شبکه برق کشور و خوزستان شدند، تجلیل از روحیه ایثار و کار جهادی است.

وی ادامه داد: مهندسان این نیروگاه و صنعت برق کشور در گرمای شدید در تلاش برای پایداری برق کشور هستند که در کنار تجلیل از این کار بزرگ، توجه به صرفه جویی در مصرف برق توسط شهروندان را ضروری کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته