دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات طرح شناسنامه سبک زندگی اعلام شد

جزئیات طرح شناسنامه سبک زندگی اعلام شد
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مكمل وزارت بهداشت جزئیات طرح شناسنامه سبک زندگی را تشریح کرد.
کد خبر : 922395

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه حسینی یكتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مكمل وزارت بهداشت در یک برنامه رادیویی گفت: ما بحث سواد سلامت آموزی را در بستر آموزش‌وپرورش داریم و بحث شناسنامه سبک زندگی موضوعی است كه به ادغام طب ایرانی در شبكه بهداشت كشور می‌پردازد.

او در این باره افزود: ویژگی طب ایرانی بحث پیشگیری قبل از درمان است ما این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم و اصلی‌ترین مورد در پیشگیری بحث اصلاح سبک زندگی است.

حسینی یكتا اظهار كرد: اصلاح سبك زندگی در منابع طب سنتی اهمیت دارد و به عنوان موضوع مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها بر آن تأكید شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مكمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار كرد: تلفیق طب ایرانی و طب رایج می‌تواند كمک كند تا بحث آموزش اصلاح سبک زندگی سالم را پیش ببریم.

حسینی یكتا گفت: طرح‌های مختلفی در این خصوص اجرا شده است اما بحث شناسنامه سبک زندگی بسیار اهمیت دارد اجرای این طرح در تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی ما آغاز شده است.

او گفت: در این طرح متخصصین طب ایرانی به مربیان در مدارس در خصوص سبك زندگی آموزش می‌دهند. هر فردی به خانه بهداشت و یا مركز جامع سلامت مراجعه كند شناسنامه سبک زندگی برای او تهیه و در سامانه‌ها ثبت می‌شود.

حسینی یكتا خاطر نشان كرد: بحث نهضت سواد سلامت آموزی نیز با هدف آموزش سبك زندگی در نظر گرفته شده است این موضوع در بستر آموزش‌وپرورش رقم می‌خورد. اجرای طرح سواد سلامت آموزی در ده استان به‌صورت آزمایشی آغاز شده است. هدف نهایی طرح ملی شدن و آموزش برای دانش آموزان و اولیا و مربیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته