دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشش یامال، درسی بزرگ برای فوتبال و مربیان ایرانی

درخشش یامال، درسی بزرگ برای فوتبال و مربیان ایرانی
ستاره ۱۶ ساله فوتبال اسپانیا درخششی خیره کننده در جام ملت‌های اروپا داشت که البته می‌تواند پیامی برای مربیان فوتبال کشورمان داشته باشد.
کد خبر : 922382

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درخشش یامال در جام ملت‌های اروپا پیام بسیار بزرگی برای فوتبال ایران و مربیان ایرانی دارد. اینکه هیچ‌کس از میدان دادن به جوان‌ها آن هم جوان‌های با استعداد ضرر نمی‌کند.

در فوتبال ایران بازیکن ۱۶ ساله حتی در تیم‌های امید هم جایی ندارد چه برسد به بزرگسالان و چه برسد به اینکه بخواهد در یک تورنمنت بزرگ مثل جام ملت‌های آسیا یا مقدماتی جام جهانی بازی کند. متاسفانه در فوتبال ایران به بازیکن ۲۵ ساله می‌گویند جوان ولی در فوتبال روز اروپا می‌بینیم که یک ۱۶ ساله  چشم‌ها را خیره می‌کند. 

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود مربیان ما به جوان‌ها میدان ندهند ترس از شکست و ناکامی است. در حالی که اگر یک مربی جوانگرایی کند و شکست بخورد حداقل می‌تواند بگوید من چند چهره جوان را به فوتبال معرفی کردم و آنها می‌توانند آینده باشگاه و تیم ملی کشورشان را بسازند. فوتبال ایران البته قابل مقایسه با کشوری مثل اسپانیا نیست و بازیکنی مثل یامال هم قطعاً از سنین خیلی پایین به درستی آموزش دیده و پیشرفت کرده است. صد البته استعداد ذاتی او را هم نباید نادیده گرفت اما سال‌های سال است که ما از استعدادهای فوتبال کشورمان حرف می‌زنیم و به مرحله عمل که می‌رسد باز هم ۳۵ ساله‌ها و ۳۶ ساله‌ها در تیم ملی و تیم‌های مطرح کشورمان جای جوان‌ها را می‌گیرند و در نقل و انتقالات هم کلی برای آنها دعوا می شود!

ای کاش مربیان ایرانی نگاهی متفاوت به جام ملت‌های اروپا داشتند و بعد از این بازی‌ها و در فصل جدید فوتبال کشور لااقل به چند بازیکن جوان در ترکیب اصلی تیمشان بازی بدهند. باور کنید این کار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید ترسناک نیست و فقط باید به جوان‌ها اعتماد کنید. کاری که متأسفانه تا به امروز انجام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته