دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1403 - 13:30

پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد در بانک کشاورزی

پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد در بانک کشاورزی
بانک کشاورزی به منظور تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان، تسریع روند گسترش فراگیری مالی در جامعه و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، فرآیند ثبت امضای دیجیتال و پرداخت تسهیلات خرد از طریق سامانه الکترونیکی «آسان» را اجرایی کرده است.
کد خبر : 922334

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و برنامه های تحول دیجیتال بانک، پرداخت تسهیلات خرد به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه آسان، از شهریور ماه سال 1402 در بانک کشاورزی آغاز شده و به تازگی با افزوده شدن قابلیت های جدید از جمله ثبت امضای دیجیتال به این سامانه، پرداخت غیرحضوری تسهیلات بانک کشاورزی  وارد فاز جدیدی شده است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی تا کنون بالغ بر 57 هزار فقره تسهیلات جمعا به مبلغی بیش از 81 هزار میلیارد ریال از طریق سامانه آسان به صورت غیر حضوری به متقاضیان پرداخت کرده و در فاز جدید، پرداخت غیرحضوری یکصد فقره تسهیلات رفاهی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با ثبت امضای دیجیتال در حال انجام است.

شایان ذکر است بانک کشاورزی با طراحی و راه اندازی سامانه آسان، گام بلندی در مسیر تحقق سند تحول دیجیتال در اکوسیستم بانکداری کشور و تسریع و تسهیل روند دسترسی مشتریان به وام های خرد برداشته و با برنامه ریزی برای ارتقای امکانات و قابلیت های این سامانه، دیجیتال سازی فرایند پرداخت کلیه تسهیلات را در دستور کار دارد.

این گزارش می افزاید: ثبت امضای دیجیتال، محاسبه میانگین حساب، بررسی مجوزها، استعلام های آنلاین از سامانه سمات، ثبت احوال، ثبت اسناد، سپاد و ... مراحل معرفی ضامن و تکمیل مدارک ضامن، مدیریت اسناد وبارگذاری مدارک، امکان مکاتبه و تبادل پیغام متنی با شعبه و قابلیت اتصال به همراه بانک کشاورزی، از جمله امکانات سامانه آسان بانک کشاورزی است و به زودی امکانات جدیدی از جمله ثبت وثیقه، استفاده از امکانات چک و سفته و ... نیز به سامانه «آسان» افزوده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته