دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحلیل‌ها نشان می‌دهد:

عصر گوشی‌های هوشمند رو به پایان است

تحلیلگران و محققان بازار بر اساس آخرین برآوردها و آمارهایی که جمع‌آوری کرده‌اند، هشدار دادند که به زودی شرکت‌های بزرگ با پایان عصر طلایی تقاضا برای گوشی‌های همراه روبه‌رو خواهند شد.
کد خبر : 92232

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از TechCrunch، تحلیلگران بازار فناوری و گوشی‌های هوشمند، مدت‌هاست که مدل‌های سلیقه‌ای و توان مالی بازار را به دقت زیر نظر دارند و اخیرا مؤسسه مالی «گارتنر» با ارائه آمارها و نمودارهای به‌دست آمده مدعی شده است که عصر طلایی گوشی‌های هوشمند به‌زودی به پایان خواهد رسید.


این تحقیق بر اساس داده‌های مختلفی انجام شده که مهم‌ترین آنها میزان سود و قیمت تمام‌شده گوشی‌های هوشمند است. همانطور که می‌دانیم، هزینه تولید یک محصول هر اندازه که فروش آن بیشتر باشد، کمتر خواهد شد و در واقع هرچه تعداد بیشتری از یک محصول فروخته شود، این محصول ارزان‌تر تولید می‌شود و سودش برای تولید کننده بیشتر خواهد بود.


این تحلیل عنوان کرده است که گوشی‌های فروخته‌شده شرکت LG در سال 2015 هر کدام 1/2 سنت سود داشته است و این شرکت برای این‌ که به سوددهی قابل قبول برسد باید میلیون‌ها گوشی تلفن همراه بفروشد.


این وضعیت در شرایطی است که در سال 2015 تعداد گوشی‌های فروخته‌شده در جهان مجموعا 1/5 میلیارد دستگاه بود و این میزان برای امسال با افت زیادی روبه‌رو خواهد شد.


عوامل دیگری همچون استمرار وضعیت بد اقتصادی مردم، از دست رفتن بازار چین با فعالیت برندهای داخلی این کشور مانند هوآوی و شیائومی که گوشی‌های خود را حتی به قیمت تمام‌شده می‌فروشند و با پایین آمدن قیمت گوشی‌های مورد پسند مردم هند که حداکثر هزینه برای یک گوشی را به 120 دلار رسانده، تولیدکنندگان بزرگ گوشی هوشمند برای سال‌های بعد خود باید به فکر محصولی جایگزین باشند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته