دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1403 - 11:00

مقایسه تارا و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

مقایسه تارا و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟
مقایسه تارا و شاهین، به عنوان دو خودروی پرطرفدار خودروسازان بزرگ کشور، لازم و ضروری است تا خریداران در این سطح قیمتی بتوانند مناسب‌ترین خودرو را برای رفع نیاز‌های خود تهیه کنند.
کد خبر : 922307

 به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقایسه تارا و شاهین، به عنوان دو خودروی پرطرفدار خودروسازان بزرگ کشور، لازم و ضروری است تا خریداران در این سطح قیمتی بتوانند مناسب‌ترین خودرو را برای رفع نیازهای خود تهیه کنند.

برای رفع سوالات ذهنی خریدار، این دو خودرو از زوایای مختلف از جمله قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، هندلینگ، کیفیت سواری، و طراحی ظاهری و داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه، اطلاعات کامل و دقیقی را به شما ارائه می‌دهیم تا با دیدی باز و آگاهانه بهترین انتخاب را برای خرید خودرو داشته باشید.

در صورت تمایل به خرید اقساطی خودرو شاهین یا تارا، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید.

مقایسه تارا و شاهین به طور کلی

این روزها، جدالی تماشایی بین دو سدان جدید و قدرتمند تارا از ایران خودرو و شاهین از سایپا در جریان است. تیم هر دوی این خودروها با ارائه امکانات و ویژگی‌های جذاب، نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده‌اند. سوالی که در ذهن خریداران را به خود مشغول کرده این است که کدام یک از این دو خودرو انتخاب بهتری برای خرید خواهد بود.

در مقایسه تارا و شاهین به شکل کلی، در می‌یابیم که هر دو خودرو از پیشرانه‌های توربوشارژ استفاده می‌کنند و از نظر ابعاد و فضای داخلی نیز در یک کلاس قرار گرفته‌اند. اما در ادامه، به شکل جزئی‌تر به ویژگی‌های هر کدام از این خودروها می‌پردازیم تا با شناخت نقاط قوت و ضعف هر یک، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه طراحی داخلی تارا و شاهین

شاهین و تارا دو سدان نوظهور از ایران خودرو و سایپا هستند که در نبردی تنگاتنگ به دنبال تصاحب بازار و خیابان هستند. هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را برای خودرو در نظر گرفته‌اند.

مقایسه طراحی داخلی تارا و شاهین اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا سرنشینان و راننده زمان زیادی را در فضای کابین سپری می‌کنند و پس باید احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

خودرو تارا از طراحی ساده و مینیمال در داشبورد برخوردار بوده و فرمان بزرگ و خوش دست آن با وجود دکمه‌های کنترلی متعدد ظاهر زیباتری دارد. کابین تارا فضای کافی برای سرنشینان هر ردیف را فراهم کرده است.

خودرو شاهین از طراحی اسپرت و مدرن با خطوط منحنی و نوار نقره‌ای رنگ ظاهری اسپرت و مدرن دارد. ترکیب دو رنگ فرمان به شاهین جذابیت بیشتری داده و فضای داخلی کابین به دلیل چیدمان ادوات داشبورد شلوغ به نظر می‌رسد.

در بررسی شباهت این دو خودرو در می‌یابیم که از پلاستیک خشک در قسمت داخلی هر دو خودرو استفاده شده و مالکان باید در حفظ زیبایی و سلامت کابین کوشش بیشتری کنند.

مقایسه فنی تارا و شاهین

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام انتخاب خودرو برای خرید، مشخصات فنی می‌باشد زیرا ارتباط مستقیم با جان راننده و سرنشینان دارد. به خصوص زمانی که قرار است یک خودروی صفر تهیه کنید، انتخاب یک مجموعه معتبر مانند کیان خودرو که اطلاعات کامل در مورد شرایط فنی هر خودرو ارائه دهد، ضرورت دارد.

در مقایسه فنی تارا و شاهین، در می‌یابیم که تارا از گیربکس شش سرعته در نسخه اتومات و شاهین از گیربکس ۵ سرعته برخوردار است. به طور کلی، اگر به دنبال خودرویی با شتاب و سرعت بالا هستید، شاهین انتخاب بهتری است. به همین جهت، افراد طرفدار شتاب از فروش اقساطی شاهین استقبال بیشتری می‌کنند.

برای درک بهتر مقایسه فنی تارا و شاهین، به سراغ جدولی از مشخصات فنی این دو خودرو می‌رویم:

 

مشخصه

تارا

شاهین

پیشرانه

TU5 Plus توربو

M15TC توربو

حجم موتور

1648 سی‌سی

1503 سی‌سی

حداکثر قدرت

113 اسب بخار

118 اسب بخار

حداکثر گشتاور

144 نیوتن متر

178 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT

5 سرعته دستی

شتاب صفر تا صد

12.5 ثانیه (دستی) / 13.5 ثانیه (اتوماتیک)

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر در ساعت

200 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

6.9 لیتر در صد کیلومتر (دستی) / 7.1 لیتر در صد کیلومتر (اتوماتیک)

7 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

مقایسه امکانات رفاهی تارا و شاهین

در هنگام انتخاب خودرو قسطی، جدای از بررسی ظاهری، فنی و عملکردی، لازم است که مسائل رفاهی و برخی از آپشن‌های خودرو هم مدنظر قرار بگیرند. چرا که امکانات رفاهی و ایمنی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر دو خودرو از برخی امکانات و آپشن‌های مشترک مانند دیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر ۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع و آینه‌های جانبی تاشو برقی بهره‌مند هستند.

برای مقایسه امکانات رفاهی تارا و شاهین به شکل دقیق، در ادامه به مقایسه تفاوت آنها می‌پردازیم:

خودرو تارا از سیستم تهویه اتوماتیک و آینه‌های جانبی تنظیم برقی برخوردار است که در خودروی شاهین این امکانات وجود ندارد.

در خودرو شاهین امکانات رفاهی بیشتری مانند تریم چرمی کابین، سانروف و سیستم صوتی با تعداد بلندگوی بیشتر وجود دارد که خودروی تارا از این امکانات محروم است.

از این مقایسه در می‌یابیم که خودروی شاهین از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است. پس اگر این مسئله برایتان مهم است، می‌توانید از فروش اقساطی شاهین که در مجموعه کیان خودرو ارائه می‌شود استفاده کنید.

مقایسه ایمنی تارا و شاهین

امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب خودرو است. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی و مقایسه ایمنی تارا و شاهین، دو سدان جدید و پرطرفدار بازار ایران، می‌پردازیم:

  • هر دو خودرو به امکانات ایمنی پایه مانند دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، سنسور پارک عقب و سنسور فشار باد تایرها مجهز هستند.

  • بر اساس اعلام سایپا، شاهین و پژو ۳۰۱ (پلتفرم پایه تارا) هر دو توانایی کسب سه ستاره از مؤسسه ایمنی یورو انکپ را دارند.

نکته مهم در این بخش این است که هر دو خودرو از سیستم‌های ایمنی فعال به عنوان کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی بهره‌مند هستند.

با وجود شباهت در امکانات ایمنی پایه، فرقی نمی‌کند که کاربر کدام خودرو را در نظر می‌گیرد. پس با خیال راحت‌تر می‌توانید متناسب با سلیقه شخصی خود در طرح فروش اقساطی تارا یا فروش اقساطی شاهین شرکت نمایید.

مقایسه تجربه رانندگی تارا و شاهین

تجربه رانندگی و کیفیت سواری از فاکتورهای مهمی است که در انتخاب خودرو باید مد نظر قرار بگیرد. انتخاب بین تارا و شاهین از نظر تجربه رانندگی، تا حد زیادی به سبک رانندگی و سلیقه شخصی رانندگان بستگی دارد.

اگر به دنبال رانندگی نرم و راحت در مسیرهای ناهموار هستید، شاهین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال هندلینگ چابک، پایداری بیشتر در جاده و عملکرد بهتر در شرایط لغزنده هستید، تارا انتخاب بهتری است.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب طرح فروش اقساطی تارا یا شاهین، حتماً تجربه رانندگی با این دو خودرو را به دست آورید.

مقایسه مصرف سوخت تارا و شاهین

به دلیل افزایش قیمت سوخت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم اقتصادی، مصرف سوخت است. به همین دلیل، لازم است که مقایسه مصرف سوخت تارا و شاهین به دقت انجام شود.

در مقایسه مصرف سوخت تارا و شاهین، در می‌یابیم که تارا دنده‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر سوخت کمتر از شاهین دنده‌ای مصرف می‌کند. پس اگر مصرف سوخت برای شما اولویت است، قطعاً تارا انتخاب بهتری می‌باشد.

البته بهتر است قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای خرید اقساطی خودرو، حتماً با کارشناسان مجموعه کیان خودرو مشورت کنید.

مقایسه قیمت تارا و شاهین

یکی از مسائل مهمی که در مقایسه قیمت تارا و شاهین باید مد نظر قرار بدهید، این است که قیمت خودرو در بازار آزاد دائماً در حال نوسان بوده و ممکن است در زمان خرید شما، قیمت تارا و شاهین با ارقام مختلفی ارائه شود که با قیمت‌های قبلی مغایرت دارد.

به طور کلی، قیمت تارا و شاهین تقریباً یکسان بوده است. برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، بهتر است قبل از انتخاب نهایی با کارشناسان کیان خودرو مشورت کنید.

نتیجه‌گیری

پس از مقایسه تارا و شاهین، متوجه می‌شویم که انتخاب هر کدام از این دو سدان محبوب بازار ایران، بسیار هوشمندانه و مقرون به صرفه است. اما از آنجایی که قیمت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب خودرو محسوب می‌شود، بهتر است یک مجموعه تخصصی مانند کیان خودرو را در نظر بگیرید تا متناسب با شرایط و اولویت‌های شما، بهترین خودرو را معرفی کنند. همچنین این مجموعه، امکان خرید اقساطی خودرو را نیز برای مشتریان خود فراهم آورده است.

سوالات متداول

تارا بهتر است یا شاهین؟

سوال مهم "تارا بهتر است یا شاهین" را نمی‌توان به راحتی پاسخ داد. چرا که انتخاب بین تارا و شاهین، بسته به نیازها، اولویت و بودجه افراد مشخص می‌شود. به طور کلی، تارا از هندلینگ و پایداری بهتر برخوردار بوده و شاهین از امکانات رفاهی بیشتر، سیستم تعلیق نرم‌تر و ظاهر زیباتر بهره‌مند است.

آیا در کیفیت ساخت شاهین و تارا تفاوتی وجود دارد؟

خیر، هر دو خودرو از قطعات مشابه با روش کاملاً یکسان تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته