دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چه کنیم کودکان در تابستان درس و مدرسه را فراموش نکنند؟

چه کنیم کودکان در تابستان درس و مدرسه را فراموش نکنند؟
بر اساس یافته‌های یک مطالعه که در سال 2020 منتشر شد و در آمریکا در بازه زمانی 2008 تا 2016 انجام شد، محققان دریافتند کودکان در تعطیلات تابستان و دوری از مدارس، حدود 20 درصد از پیشرفت آنها در خواندن و 27 درصد در ریاضیات کاسته می‌شود.
کد خبر : 922302

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به گفته اداره آموزش و پرورش ایالات متحده، اگر دانش‌آموزان در تعطیلات در مدرسه تابستانی شرکت نکنند یا فعالیت‌های مرتبط با آموزش را انجام ندهند در معرض درجات مختلف از دست دادن یادگیری قرار خواهند گرفت.

«اندرو مک‌آچین» محقق حوزه آموزش گفت: آنچه دانش‌آموزان در تابستان انجام می‌دهند می‌تواند بر نحوه عملکرد آنها در آزمون‌های ابتدای سال تحصیلی بعدی تأثیر بگذارد.

کارشناسان می‌گویند نکته مهم برای اعضای خانواده و مربیان کلاسهای تابستانی این است که اگر می‌خواهند به کودکان کمک کنند، باید بسیار راهبردی فکر کنند.

به تازگی کارشناسان آموزشی و رهبران برخی مدارس آمریکا، چند راه کلیدی برای جلوگیری از فراموشی دروس توسط دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان ارائه کردند. آنها گفتند که بزرگسالان باید کودکان را تشویق کنند که کتاب بخوانند، از فناوری برای به یاد داشتن معادلات ریاضی توسط کودکان استفاده کنند و کودکان را به سفرهای علمی و موزه‌های محلی ببرند تا آنها بتوانند مهارت‌های علمی و ریاضی خود را به کار ببرند و مهارت‌های جدید بیاموزند.

خانواده‌ها باید از برنامه‌های کتابخوانی تابستانی در کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند. به گفته مقامات وزارت آموزش کلرادو، خواندن تنها چهار تا شش کتاب در تابستان می‌تواند از کاهش یادگیری در تابستان جلوگیری کند. کتابخانه‌های محلی در سراسر کشور میزبان طیف وسیعی از برنامه‌ها برای ارتقای سوادآموزی کودکان در تابستان هستند.

مدارس نیز می‌توانند مجموعه‌ای از دروس ریاضی مورد استفاده در طول سال تحصیلی را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

والدین می‌توانند از موزه‌های علوم یا ریاضیات استفاده کنند تا کودکان را در معرض ایده‌های جدید قرار دهند و به آنها فرصتی بدهند تا مهارت هایخود را که در مدرسه آموخته‌اند را به کار گیرند. موزه‌ها نیز اغلب برنامه‌های آموزشی تابستانی و نمایشگاه‌هایی با محوریت کودکان ارائه می‌دهند.

برخی از موزه‌ها کلاس‌هایی را برای کودکان فراهم می‌کنند تا مهارت‌های ریاضی و علوم خود را به کار ببرند. وزارت آموزش و پروش آمریکا گفت: نوجوانان نیویورکی می‌توانند در کلاس‌های علوم رایگان در زمینه انسان شناسی، اخترفیزیک، حفاظت و زیست شناسی تکاملی در موزه تاریخ ملی آمریکا شرکت کنند. این موزه همچنین دوره‌های کارآموزی تابستانی را برای دانش‌آموزان بزرگتر و اردو برای کودکان کوچکتر ارائه می‌دهد.

همچنین طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تابستانی برای خانواده‌هایی که علاقه‌مند به قرار دادن کودکان در معرض موسیقی و یادگیری  STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) هستند وجود دارد.

3 راهکار برای جلوگیری از فراموشی دروس قبل از شروع مدرسه توصیه شده که در ادامه می آید:

تشویق به کتاب خواندن

خواندن مهارتی است که همه یادگیری‌های دیگر را ممکن می‌کند. پرورش مهارت‌های قوی در فرزندتان حیاتی است. کتاب‌ها و مجلاتی را پیدا کنید که فرزندتان به آن‌ها علاقه دارد و آن را سپس تشویق به خواندن آنها کنید.

کودک را در کلاس‌های علمی، هندسه، گیاه شناسی و موارد دیگر ثبت نام کنید

ثبت نام کودک در کلاس‌های مختلف علمی و آموزشی می‌تواند کمک زیادی به رشد و توسعه مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های او کند.

سرگرمی‌ها را به سطح جدیدی ارتقا دهید

از هر موضوع و فعالیتی که فرزندتان قبلا مجذوب آن شده است استفاده کنید. ورزش‌ها مملو از فیزیک و ریاضی است، بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر کدنویسی هستند که بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته